Välkommen Mikael!

Vi har nu en ny köksmästare som bland annat kommer att laga mat till förskolan Duvan.

Mikael Isaksson bor i Linköping, Södra Ekkällan, tillsammans med Tove. De två barnen är vuxna och har flyttat in alldeles i närheten. Mikael kommer direkt från sin tjänst på Vårdsnäs stiftsgård där han fram till januari 2023 varit kökschef. Han har innan dess bland annat arbetat som kock på ett demensboende och som säljare, av lite allt möjligt som han själv uttrycker det.

- Jag har lärt mig att sälja det mesta, allt från bilar till mat. För att bli en bra säljare måste man lyssna på kunden och vara ärlig, berättar han. Jag vill alltid hitta bästa lösningen för den som står framför mig och är mån om att göra människor glada och nöjda.

Foto: Klara Grundström

Hur kommer det sig att du ville börja laga mat i Svenska kyrkan?

- Jag har varit i kontakt med många inom kyrkan, bland annat präster, som har berört mig mycket och jag vill gärna vara med och hjälpa och underlätta för andra.

Mikael är ärlig och rak i sitt sätt att vara och han har med sig många idéer om hur framtiden i Åkerbo församling kan utvecklas. Det finns dock en sak han ser extra mycket fram emot.

- Det ska bli kul att komma nära och få träffa de jag lagar mat till. Vi kan ge och få mycket input från varandra!