Hej Johnas!

Vi har en ny fastighetsskötare i Åkerbo församling. Johnas Råsander bor i Linghem och snubblade över annonsen till tjänsten i sociala medier.

Foto: Klara Grundström

-        Jag har varit med barnen i Linghems församlingsgård på lite verksamheter tidigare, så jag tänkte att när jag såg annonsen att ”där är det nog bra att jobba”.

Vad har du arbetat med tidigare?

-        Innan jag började här var jag fastighetsskötare på ett hyresbolag inne i Linköping. Det var mycket underhåll och reparationer av lägenheter, här arbetar jag lite mer med tillsyn och förebyggande åtgärder.

När vi träffas har det gått en månad sedan Johnas började sin tjänst och han har både kommit in i arbetet och trivs bra.

-        Jag har ju redan träffat och pratat med nästan alla så jag känner mig hemma och har fått börja med lite olika projekt. Jag har påbörjat åtgärder efter de brandinspektioner och elbesiktningar som gjorts på alla fastigheter, så det är många rapporter att gå igenom.

Finns det något särskilt du ser fram emot i jobbet?

-        Jo men det är kul med variationen här. Det är många fastigheter och mycket som är gammalt. Man får ju inte göra hur som helst i en kyrka.

Johnas skrattar till och tillägger;

-        Det går ju inte alltid att ta fram slagborren... Men det ska bli spännande med nya utmaningar!