Ängel nummer 9

Hej! Du har just hittat den nionde ängeln i vår änglavandring som sitter uppe här i Tallboda. Det finns 10 änglar allt som allt. Välkommen till Samlan och Noomis kapell, där du hittar mer information i fönstret om vad detta är för något. Scrolla ner för att läsa om dopängeln.

Här i Åkerbo församling, som är din församling där Tallboda ligger, så får alla som döps en liten ängel som är gjord av glas. Ängeln får hänga hela året i vårt dopträd inne i kyrkan och sedan få man sin ängel när vi bjuder in till dopfest.

Änglafigurer i färgat glas hänger i snören.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Är du döpt, eller känner du någon som är döpt? I våra fönster i kyrkan har vi hängt upp dopänglar. Hur många kan du hitta? (Du måste gå runt och titta noga i alla fönster för att hitta alla änglar).