Montage av tre bilder med skärgårdsmotiv. S:t Olavsgården i mitten.
Foto: Jessica Pamp/Anders Thundal/Pontus Wellgraf

Sommardagar på Styrsö

Njut av härligt skärgårdshäng på Styrsö 19–22 juni.

Sommar i skärgården

Njut av härligt skärgårdshäng på Styrsö i sommar! Med S:t ­Olavsgården som utgångspunkt finns möjlighet till ­a­vkoppling, promenader och lek ett ­stenkast från havet. Du bestämmer själv hur du vill lägga upp din dag. Drop in, ingen anmälan krävs.

Ta med egen matsäck om du vill äta. Mikro finns om du behöver värma din mat.

Hitta hit

Från Saltholmens brygga tar du båten till Styrsö Bratten. S:t Olavsgården ligger på adressen Kallbadsvägen 9.

Gården har öppet

Måndag 19 juni–tisdag 20 juni kl. 10–16
Onsdag 21 juni kl. 9–16
Torsdag 22 juni kl. 10–15

Pilgrimsvandring – Tacksamhet

Under onsdagen finns möjlighet att pilgrimsvandra kl. 13–16. Vill du vandra, anmäl dig senast 19 juni. Skicka ett mejl med namn och mobilnummer till: gbg.pilgrimscentrum@svenskakyrkan.se.

S:t Olavsgården

Lägergården S:t Olavsgården ligger på Styrsö i Göteborgs södra skärgård ett par minuter från en fin badplats och knappt tio minuter från färjan.

En vandrare sitter på Storeberget och blickar ut över Gamlestaden och östra Göteborg.

Följ med på pilgrimsvandring!

Vandra tillsammans med andra i och kring Göteborg. Här hittar du hela programmet!

Upptäck Masthuggskyrkans torn i sommar

Gillar du trångt, smutsigt och brant? Vägen till toppen är krävande men väl värd besväret. Sommaren 2023 finns en ny möjlighet att gå upp i tornet.