Visby domkyrkas entré genom den västra porten.
Foto: Mattias Wahlgren

Guidad visning - Grupper

Boka egen guidad visning av Visby domkyrka. Vi tar emot bokningar hela året, dag och tid efter överenskommelse.

Följ med en av våra kunniga guider och lär er mer om Visby domkyrka och dess snart 800-åriga händelserika historia.

Kostnaden för en privat guidad visning är 120 kronor per person. Vi debiterar ett minimipris på 2 400 kronor. Betalning sker på plats med betalkort eller kontanter. Om ni vill betala med faktura, skicka med era faktureringsuppgifter när ni bokar.

Minimipris per grupp: 2 400 kronor
Pris vuxen: 120 kronor
Ungdom 13–17 år: 80 kronor
Barn 0–12 år: Gratis

Längd: ca. 1 timme
Antal: max. 30 personer.
Språk: Svenska, tyska och engelska
Plats: S:ta Maria domkyrka, börjar i Stora Kapellet
Tillgänglighet: Tillgång till hiss

Mejl: visby.domkyrko@svenskakyrkan.se
Ring för bokning: 0498-20 68 00

Besökare står i en halvcirkel mitt i kyrkan runt en 1700-talsguide i stor hatt.

Konrad - Våra hemliga rum

”Konrad - Våra hemliga rum” är en dramatiserad visning av domkyrkan och dess dolda vind, kvällstid efter stängning.

Guidade visningar i domkyrkan

Vill du ha en egen visning eller boka för liten eller stor grupp? Vi tar emot bokningar hela året, dag och tid efter överenskommelse, bokning via telefon eller mejl. Under sommarsäsongen har vi guidade visningar på fasta tider.

Pilgrim

Att vara pilgrim är att vara på väg - att ha ett inre och yttre mål med sin vandring. De inre målen kan vara ökad självkännedom, att känna frid och gudsnärvaro. Det yttre målet är helt enkelt den plats där du anser dig ha kommit fram, där din vandring slutar.

Bild på en uppslagen kalender

Vad är på gång i församlingen?

Vill du veta när det är gudstjänst i helgen? Eller vad som händer i morgon? När är det Klapp och klang, och hur dags var det? Du når vår kalender på flera olika sätt. Men börja gärna här.