Foto: Jaqline Sandin

Veberöds församling

Välkommen till Veberöds församling!

Söndag 22 september kl. 11.00 Mässa i Silvåkra kyrka

Präst: Agneta Stenermark Nyberg, kyrkomusiker: Ingeborg Johannesson, kyrkvaktmästare: Annika Engström, kyrkvärdar.

Föredrag av Anna-Karin Poussart

Föredraget "Biosfärområde Storkriket - vad är det?" av Anna-Karin Poussart ges Torsdag den 17 oktober kl. 13 på kyrkbacken i samband med sopplunchen

Pilgrimsvandringar

Nästa pilgrimsträff blir den 7 september då vi åker till Villie församlingshem för att lyssna till prästen Anna Alebo Swedenborg som berättar om pilgrimsvandring och pilgrimsliv.

Samtalsgrupp om bibelns kvinnor

Vill du vara med i en grupp som lär känna några av bibelns kvinnor? Kan våra liv speglas i deras liv? Kan vi inspireras av dem? Vi kommer att utgå från några av kvinnorna i Charlotte Frycklunds bok "Bibelns kvinnor- 101 möten med kända och okända systrar".

Sopplunch 19 september kl. 12.00 - 13.00 på Kyrkbacken

Vi serverar ärtsoppa, pannkakor, och en alternativsoppa. Pris: 60 kr/person, ingen kostnad för barn under 15 år i målmans sällskap.

Sommarkonfa

Genom samtal, gemenskap, lek och andaktsliv lär vi känna varandra, oss själv och den kristna tron.

I Veberöds församling har vi en mångsidig musikverksamhet för alla åldrar.

Barn och unga

Vi har verksamhet för de flesta åldrar! Rättelse ang tryckfel i Korsdraget nr 3 . Barnverksamheten har råkat hamna på fel dagar. Miniorerna ses på tisdagar och Upptäckarna ses på onsdagar och inget annat. Klicka gärna och läs om respektive grupp!

Kyrkan - en app för barn

Appen Kyrkan sätter barnen i centrum, den är gratis att ladda ner och finns där appar finns

Vombs kyrka stängd fram till 1 maj 2026

På grund av kommande renovering är Vombs kyrka stängd för förrättningar fram till 1 maj 2026.

Vill du ha information om helgens gudstjänst direkt i din mobil?

Skicka ett sms till 0706-88 45 40 med ordet prenumerera och ditt eget mobilnummer, så får du ett sms i retur med tid och plats samt dagens tema.

böcker i hyllor

Agnes Westerlunds stipendium

Stiftelsen riktar sig till kvinnliga studenter som genomför grundutbildning för sjuksköterskor eller lärare och som företrädesvis bor i Veberöds församling. Ansökan ska styrkas med intyg från skola samt med personbevis. Ansökan ska vara oss tillhanda senast den 30 september 2024, skickas till: Veberöds församling, Box 43, 247 25 Veberöd eller via epost till: monika.stalberg@svenskakyrkan.se.

Öppenhet och integritet

En kvinnlig präst i svart och med rosa kofta håller upp porten till hennes kyrka.

Bli medlem

Du som är medlem gör det möjligt för Svenska kyrkan att finnas till för människor på olika sätt, både här hemma och ute i världen.

Två händer skriver på en bärbar dator.

Cyberangreppet 2023–2024

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. På denna sida hittar du information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.

Kontakt och öppettider

Församlingsexpeditionen nås på 046-23 45 40 och Kyrkogårdsförvaltningen nås på 046-23 45 45