Biskopsvisitation i Vattholma pastorat

8-9 och 12 november 2023

Nåd vare med er och frid från Gud vår Fader och Herren Jesus Kristus.

Den 8–9 och 12 november 2023 kommer jag att förrätta visitation i Vattholma pastorat enligt bifogat program. Visitationens tema är ”Att vara en samhällsengagerad kyrka i pendlingsorter”. Min förhoppning är att dessa dagar skall styrka oss i vår tro, öppna oss för omprövning och hjälpa oss att gemensamt möta framtiden. Alla är varmt välkomna att delta i gudstjänster och andra offentliga samlingar under visitationen.

Uppsala den 5 oktober 2023

Karin Johannesson

Biskop

Välkommen till följande offentliga samlingar!

Onsdag 8 november

08.30   Ekumenisk mässa, Att vara kyrka tillsammans, Storvreta kapell
09.00   Fika och samtal utifrån den ekumeniska mässans rubrik, Storvreta församlingsgård

19.00   Café Existens ”Hur bygger vi ett gott samhälle tillsammans – med gemenskap, mening och hopp?”. Välkommen till en offentlig kväll med biskop Karin. Det bjuds på fika och samtal tillsammans med unga och vuxna i bygden, Storvreta församlingsgård.

20.30   Kvällsandakt, Storvreta kapell.

Torsdag 9 november
08.30   Morgonandakt, Lena kyrka.

Söndag 12 november

11.00   Visitationshögmässa med flera av pastoratets barnkörer, Tensta kyrka.