Kyrkogårdsvandringar

Sommartid erbjuder vi kyrkogårdsvandringar på några av kyrkogårdarna i Uppsala. Vi kan också ordna visningar efter förfrågan. Du kan även gå en digital kyrkogårdsvandring på egen hand, både på plats och hemma.

Följ med på vandring

Uppsala kyrkogårdar erbjuder guidade kyrkogårdsvandringar på Berthåga kyrkogård och Gamla kyrkogården.

Du får möjlighet att upptäcka Berthåga, en annorlunda naturkyrkogård som har både nyare gravskick och spår från forntiden. Eller vad sägs om att göra en resa genom tiden? Gamla kyrkogården i centrala Uppsala är en kulturhistorisk skatt med anor från 1600-talet.

Boka en guidad visning

Vi kan även ordna guidade visningar efter förfrågan. Välkommen att kontakta Kyrkogårdsexpeditionen för mer information.

Digitala upplevelser

kulturpersoner.uppsalakyrkogardar.se finns digitalt guidade vandringar som du kan gå på egen hand, antingen på plats på Gamla kyrkogården eller hemifrån.

Kulturpersoner

En webbplats som presenterar kulturhistoriskt intressanta personer gravsatta på Gamla kyrkogården i Uppsala. Gå en digital kyrkogårdsvandring på plats eller hemma.

Kyrkogårdsexpedition

För allmänna frågor samt beställning av gravskötsel, gravplatsplantering eller gravvårdsarbeten.