Foto: Joakim Carlström

Bröllop - att säga JA till kärleken

Äktenskapet är en Guds gåva. Genom bröllop i kyrkan bekräftas en kärleksrelation mellan två människor, inför Gud och inför varandra.

Att gifta sig

Svaret på frågan varför man gifter sig är nog lika många som antalet par som gifter sig. För att vi älskar varandra och vill visa att vi hör ihop är nog det vanligaste. Men den kärlek som har fört ett brudpar till altaret är ju så mycket mer än en stor och stark känsla. Den bär också med sig en uppriktig vilja till ömsesidig hänsyn, gemenskap, ömhet och närhet. Bland annat. Gud vill bära, hjälpa och stötta i livets alla skeenden.

Foto: Magnus Aronson

Boka vigsel

Om du vill boka vigsel eller har frågor, kontakta församlingsexpeditionen:
0321-17 100, ulricehamn.bokning@svenskakyrkan.se

Du kanske också är intresserad av detta!

Vuxenkörer

Gospelkör, damkör, kyrkokörer, musikalkör - vad passar dig?

Dopet - en väg in i gemenskap

Dopet är en gåva som räcker hela livet, en omfamning och ett kärleksbevis av Gud. Dopet är också grunden till medlemskap i Svenska kyrkan.

Öppen förskola

För barn som är 0-6 år, tillsammans med vuxen.