23-24/3: Barnmarknad

Lördag och söndag 23-24/3 är det barnmarknad i Torsby församlingshem. Välkommen att fynda barnkläder, leksaker och andra barnartiklar! OBS! Alla säljplatser är fulla, maila Sofia vid frågor!

Detta är ett perfekt tillfälle om du vill fynda barnkläder, leksaker, graviditetskläder eller andra barnartiklar eller om du har artiklar som du vill sälja.

Lördag 23 mars
Kl. 10.00-14.00

Söndag 24 mars REA 50%
kl. 12.30-16.00
Torsby församlingshem

För dig som vill sälja på barnmarknaden

Du lämnar in sakerna till oss, uppmärkt med säljnummer, storlek, pris och ev. rea, så säljer vi detta åt dig. Du får tillbaka 80% av försäljningssumman och resterande 20% kommer vi att skänka till BRIS.

Så här märker du upp dina artiklar.

OBS! Allt som ska säljas måste vara helt och rent och ordentligt uppmärkt (se bild nedan). Ser vi trasiga och smutsiga saker kommer dessa rensas bort.

Inlämning i Torsby församlingshem

• Onsdag 20 mars kl. 19.00-21.00 eller
  • Fredag 22 mars kl. 10.00-19.00

OBS! Kommer du och lämnar in på fredagen efter kl. 15.00 behöver du hjälpa till att placera ut dina saker på rätt plats. Vi hjälper självklart till.

Osålda saker

Saker som inte blir sålda kan du komma och hämta efter marknadens slut kl. 16.00.
Vi hjälps åt att plocka ihop, men alla ansvarar för sina egna saker. Har du inte möjlighet att hämta dem samma dag men ändå vill ha tillbaka det som inte blir sålt, hör av dig så hittar vi en lösning!

Skänka?

Vill du istället att vi skänker sakerna som inte blir sålda så märk upp med en stjärna. (Se bild ovan för att veta hur du skall märka sakerna.) Vi kommer då att skänka det vidare till välgörenhet (Susannes änglar). Läs mer om Susannes välgörenhetsarbete i Facebookgruppen Susannes änglar.

Var volontär under dagen

Det finns även möjlighet att vara med som volontär dessa dagar, då får man shoppa innan marknaden öppnar lördagen (kl. 9.00-9.45) eller söndagen (12.00-12.30). Sedan kommer du att få olika uppdrag under dagen, som till exempel att ta betalt och hålla ordning. Det finns begränsat antal volontärplatser.

Barn

Här hittar du alla barnverksamheter i Torsby pastorat. Här finns både förskolan Lyckan, Måndagsklubben, barnkörer och en öppen förskola.

Någon att prata med

Alla kan vi hamna i lägen då livet känns tufft och man är ledsen, orolig eller rädd. Då kan det göra skillnad att få prata med någon. Här hittar du flera olika sätt att komma i kontakt med någon som lyssnar.