Drönarbild på en faluröd kyrka med vitt torn tegeltak, vackert belägen vid en sjö.
Foto: Stefan Lindberg /Ikon

Följ med på en församlingsresa!

Nyhet Publicerad Ändrad

Vi erbjuder två olika församlingsresor: 16 maj till Gustafsberg och Åh stiftsgård, 7 juni till Jonsereds trädgårdar och Nääs fabriker. Välkommen att följa med!

Badorten Gustafsberg och Åh stiftsgård 16 maj

• Förmiddagskaffe på Café Snäckan, Gustafsberg.
  • Guidning av Gunnar Klasson, före detta förvaltande direktören på Gustafsberg.
  • Besök på Åh stiftsgård, där vi äter lunch.  I Åh kyrka får vi en presentation och därefter andakt.

Avfärd från Valla kyrka 8.30, Höviksnäs 8.45 och Myggenäs 9.00. Färden bär hemåt igen vid 16-tiden.

Kostnad

Resan kostar 250 kronor per person. Resan betalas på bussen, kontant eller swish.

Anmälan senast 10 maj

Begränsat antal platser, du behöver få bekräftelse på din anmälan för att veta att du fått en plats. Kom ihåg att anmäla eventuell matallergi.

Anmäl dig senast den 10 maj till diakon Helena Johannesson:
helena.johannesson@svenskakyrkan.se

Jonsereds trädgårdar och Nääs fabriker 7 juni

Vi besöker

• Franciskusgården, där vi får visning och fika i fridfull miljö
  • Jonsereds trädgårdar, där vi utforskar blomsterprakten och den vackra parken
  • Nääs fabriker, där vi njuter av god lunch och kan strosa runt i genuin bruksmiljö
  • Jonsereds kyrka och kyrkträdgårdar, med andakt och guidning.

Kostnad

Anmälan senast 16 maj