Vit ceremoniurna med en knopp längst upp, i bakgrunden är det flerfärgade fönstret till visningsrummet på Norra kyrkogården.
Foto: Eva Olofsson

Ceremoniurna

Ceremoniurnan är en urna för ceremoni med aska. Den är gjord så att kartongen från krematoriet får plats i urnan. Den rymmer också askan i en linnepåse.

Urnorna är tillgänglig för begravningsceremonier med aska i Svenska kyrkan Tidaholm, vare sig du är medlem i Svenska kyrkan eller inte. Däremot lånas urnan inte ut för ceremoni utanför pastoratet.

Det finns en ceremoniurna i vitt och en i körsbär. Urnorna är signerade Håkan Johansson. En fin linneduk att placera urnan på finns också till utlåning. I bildspelet kan du se hur de två ceremoniurnorna ser ut.

Urnorna står i urnrummet i kistförvaringen. För att boka ceremoniurna kontaktar du antingen begravningsentrepenören eller expeditionen i Kyrkans hus, telefon 0502-197 70.

För att boka ceremoniurna, kontakta:

Expeditionen i Kyrkans hus

Hör av dig till expeditionen om du vill låna bårtäcke eller ceremoniurna, för vidare kontakt.

Kontakta expeditionen

Bildspel med bilder på de två ceremoniurnorna som finns till utlåning: