Styrning och ledning

i Hammarö församling.

Förtroendevalda

Av Hammarö församlings drygt 16 000 invånare är ca 12 000 personer medlemmar i Svenska kyrkan. Vart fjärde år hålls kyrkoval, då alla medlemmar har möjlighet att delta i den demokratiska process som avgör hur kyrkan ska styras kommande mandatperiod.

Kyrkofullmäktige
Församlingens högsta beslutande organ är kyrkofullmäktige vars sammanträden är offentliga. Alla kyrkotillhöriga har rätt att bevista fullmäktiges sammanträden och också ställa frågor. Kyrkofullmäktige beslutar bland annat om budgetfrågor.

Kyrkoråd
Kyrkorådet är församlingens styrelse och sammanträder cirka en gång per månad. Där ingår även kyrkoherden. Kyrkorådet ansvarar för att församlingens grundläggande uppgift blir utförd, det vill säga att fira gudstjänst och att bedriva undervisning, diakoni och mission. Kyrkorådet leder och samordnar församlingens förvaltning.

Kyrkogårds-, arbets- och fastighetsutskott
I kyrkogårds-, arbets- och fastighetsutskottet bereds ärenden till kyrkorådet. Kyrkogårdsutskottet ansvarar för frågor som rör församlingens begravningsplatser, arbetsutskottet för förvaltningsfrågor och fastighetsutskottet ansvarar för frågor gällande församlingens olika fastigheter.

Ledningsgrupp
Regina Piscator - Kyrkoherde
054-51 24 22, regina.piscator@svenskakyrkan.se

Milena Andersson - Kyrkogårdschef
054-51 24 10, milena.andersson@svenskakyrkan.se

Ida Dübeck - Controller
054-51 24 07, ida.dubeck@svenskakyrkan.se%20

Kyrkorådets ordinarie ledamöter
Ann-Marie Larsson (S), Ordförande
073-061 39 86, annmarie.larsson1955@gmail.com

Staffan Larsson (POSK), vice ordförande
070-214 85 29, staffanlarsson1966@gmail.com

Lina Ahl (ViSK), ledamot
Torsten Born (S), ledamot
Erik Gustafsson (S) ledamot
Ann-Cathrine Sundberg (S) ledamot
Jan Wahlberg (SHF) ledamot

Se kontaktuppgifter till samtliga förtroendevalda

Förtroendevalda

Här hittar du kontaktuppgifter för Hammarö församlings kyrkofullmäktige 2022-2025.

Protokoll

Här kan du läsa protokoll från Kyrkofullmäktige, Kyrkoråd och Kyrkogårdsutskott.

Församlingsinstruktion

Församlingsinstruktionen är ett grundläggande måldokument som berättar vad Svenska kyrkan i Hammarö församling är och vill vara. Den beskriver kyrkans grundläggande uppgift: att fira gudstjänst, bedriva undervisning samt utöva diakoni och mission.

Kontakt Hammarö församling

Församlingsexpedition
Pilgrimsvägen 2, 663 44 Hammarö

Box 2011, 663 11 Hammarö

hammaro.forsamling@svenskakyrkan.se

Telefon- och öppettider församlingsexpeditionen
Måndag-fredag
10.00-12.00 - varje vardag
13.00-15.00 - ej onsdagar

Kyrkoherde
Regina Piscator, 054-51 24 22, regina.piscator@svenskakyrkan.se

Prenumerera
Prenumerera via e-post eller brev på månadens gudstjänster och arrangemang. Gå till formulär.

Bli medlem i svenska kyrkan