Foto: Lydia Stenflo

Vokalensemblen Sundbyberg

Vokalensemblen Sundbyberg består både av musikutbildade, körledare och erfarna körsångare. Vokalensemblen gör inspelningar och vill främja utvecklingen av nyskriven svensk körmusik genom beställningar och tonsättarsamarbeten. Musicerandet kännetecknas av andningens betydelse, god intonation, och passion.

Repertoaren för Vokalensemblen Sundbyberg omfattar allt ifrån tidig renässansmusik till samtida kompositörer och ensemblen har framfört flertalet stora verk, bland annat Bachs H-mollmässa och Pärts Passio. Huvudfokus har dock varit a cappella-repertoar, ofta av svenska kompositörer. Läs mer om våra framträdanden och lyssna på några smakprov. De första tio åren hörde kören till Danderyds församling och hette Danderyds Vokalensemble. Kören har rest och framträtt såväl i Sverige som Finland, Tyskland och Estland och har samarbetat med orkestrar som Drottningholms barockensemble, Gävle symfoniorkester och Edsbergs kammarorkester.

Vi söker dig med god ensemblevana och notläsningsförmåga som vill sjunga i en kör på avancerad nivå. Vissa solistuppgifter kan komma att förekomma.

Är du intresserad? - tveka inte att kontakta vår körledare Rikard. Mer information finns på Vokalensemblens hemsida: vokens.se

körledare

Rikard Lindberg Karlsson