Brev från VA-gruppen om vägavstängningen.

Vägen till församlingsgården avstängd

Nyhet Publicerad

Brågarpsvägen kommer att vara avstängd mellan 17 april och 3 maj, på grund av kabelarbeten. Under den tiden blir infarten från Dalbyvägen, bakom Lidl.

VA-gruppen Entreprenad AB och Staffanstorps Energi har meddelat att infarten till Brågarpsvägen, där församlingsgården ligger, kommer att vara avstängd från och med onsdagen den 17 april och ungefär två veckor fram. De ska gräva ner nya kablar i området. Arbetet beräknas vara klart den 3 maj.

Under tiden kan du komma till församlingsgården via infart från Dalbyvägen, bakom Lidl. Om du inte har problem att gå en liten bit kan du även använda parkeringen vid Brågarps kyrka, med infart från Järnvägsgatan. När det är begravning i kyrkan måste begravningsgästerna prioriteras där (se skyltning).