Svenska Kyrkan Sorsele

Med ett öppet förhållningssätt där alla har lika värde, förkunnar vi evangeliet om en kärleksfull och närvarande Gud. Välkommen!

På gång

Gargnäs Kyrkokör

Körövning i Gargnäs församlingshem. Tid för nästa övning ser du i kalendern. Välkommen!

Café Mötesplatsen

Onsdagar kl 14.00 i församlingsgården. Välkommen!

Sångandakter på Rosengården

Torsdagar jämna veckor kl 13.00. Välkomna!

Gudstjänst i Sorsele

Välkommen till gudstjänst i Sorsele kyrka!

Gudstjänst i Ammarnäs

Välkommen på gudstjänst!

Gudstjänst i Gargnäs

Välkommen till gudstjänst i Gargnäs kyrka!

Retreat i Ammarnäs

27-28 april 2024 i församlingshemmet och kyrkan. Välkommen med din anmälan!

En kvinna vattnar en blomma i en stor kruka på en kyrkogård.

Säsongsanställda kyrkogårdsarbetare

Vi söker säsongsarbetande kyrkogårdsarbetare i Malå och Sorsele till sommarsäsongen 2024.

Akut hjälp till Ukraina

Kriget i Ukraina fortsätter och därför fortsätter vi också att samla in pengar till stöd för det Ukrainska folket.

Stilla veckan och påsk

Passionsandakter

Måndag 25 mars, tisdag 26 mars och onsdag 27 mars kl 19.00 i Sorsele kyrka. Välkommen!

Skärtorsdagsmässa

Torsdag 28 mars kl 19.00 i Sorsele kyrka. Välkommen!

Långfredagsgudtjänst

Fredag 29 mars kl 11.00 i Sorsele kyrka. Välkommen!

Påskdagsmässa

Söndag 31 mars kl 11.00 i Sorsele kyrka. Välkommen!

Friluftsgudstjänst vid Viktoriakyrkan

Annandag påsk 1 april kl 12.00. Välkommen!

Någon sitter vid ett skrivbord bakom en datorskärm och knappar på ett tangentbord.

Information med anledning av IT-attacken

I november 2023 utsattes Svenska kyrkan för ett cyberangrepp vilket också innebar en personuppgiftsincident.

En röd beachflagga med Svenska kyrkans logotyp.

Svenska kyrkan sponsrar verksamhet i Malå och Sorsele

Svenska kyrkan i Malå och Sorsele vill bidra till ett gott samhälle. Därför har kyrkorådet beslutat att stödja verksamheter som är meningsfulla för de som bor och vistas här. Vi samarbetar genom att stödja er verksamhet ekonomiskt i utbyte mot att göra reklam för Svenska kyrkan.

Dopet

Dop

Ett litet barn har kommit till världen eller också har du själv som vuxen kommit fram till att du vill döpas. Oavsett ålder vill vi gärna fira tillsammans med er - välkommen till dop!

Film om dopet

Gud har omsorg om alla människor, men i dopet sägs det extra tydligt och personligt. Vid dopet nämner prästen den som döps högt och tydligt vid dess namn. Därefter framför prästen ett löfte från Gud, om att vad som än händer i livet, kommer Gud alltid att ha omsorg om personen.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Diakonal gåvokassa

Alla kan hamna i ekonomiska svårigheter. Samhällets skyddsnät ska stå för hjälpen i första hand, men ibland kan ett extra eller akut stöd behövas. Här kan du söka ekonomiskt stöd eller bidra med en gåva till diakonala gåvokassan.

Själavård och enskilt samtal

När livet är svårt kan du behöva prata med någon. Hör av dig till Svenska kyrkan när du vill prata med en präst eller en diakon. Du behöver inte vara kristen eller medlem i Svenska kyrkan, och det kostar ingenting. Vi finns här för dig oavsett ålder och livssituation.

Film - Vad är diakoni?

Ibland kan det vara svårt att förstå vad diakoni är. I filmen får du en tydlig och enkel förklaring.

Aktuellt från Svenska Kyrkan Sorsele

Prenumerera via RSS

Yvónne Steinwall slutar i Sorsele församling

Publicerad:

Vid högmässan den 19 november avtackades Yvónne med tal och presenter.

Ladda elbilen i Gargnäs

Publicerad:

Nu finns elbilsladdare vid Gargnäs församlingshem.

Taket på Sorsele kyrka är färdigt!

Publicerad:

Vid byte av spåntaket på Sorsele kyrka upptäcktes att takkonstruktionen behövde förstärkas då det blivit skador på takstolarna.

Sorsele kyrka öppnar igen!

Publicerad:

Reparationen av takkonstruktionen är snart klar

Svenska kyrkan har inga blomförsäljare

Publicerad:

Vi har uppmärksammats på att falska blomförsäljare åker runt i bygden och utger sig komma från Svenska kyrkan.

Malå-Sorsele Pastorats hemsida

Titta in på pastoratets hemsida! Här kan du läsa om bland annat pastoratets styrning och vad ett pastorat egentligen innebär.

Fotspår i blöt sand.

Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan Sorsele!