Foto: IKON

Var kreativ!

Våga visa eller upptäcka din kreativitet. Skapa i olika material som du redan känner till, eller våga prova något helt annat.

Solberga kyrkliga arbetskrets

Vi syr, umgås kring kaffekoppen och förbereder för nästa års försäljning. Solberga församlingshem måndagar jämna veckor kl.10.00-12.00. Tag med eget fika och handarbete som du vill pyssla med. Avslutas med en andakt. Välkommen!

Nål och tråd-café

På Nål och tråd-caféet kan du inspireras av andra, laga sånt som har gått sönder eller lära dig något nytt! Kom förbi efter jobbet eller skolan, ta en fika och ägna lite tid åt ditt skapandeprojekt.

Sticka och skicka

Hålta församlingshem fredagar udda veckor klockan 11-13. Sticka och skicka är ett koncept som handlar om hjälpstickning – att bidra till att värma världens utsatta. Vi träffas och stickar mössor, tröjor med mera. Dessutom läser vi och funderar även över söndagens text.