Östra Ingelstads kyrka sedd från orgelläktaren

Smedstorps församling

Gemenskap i gudstjänstfirandet. En verksamhet som inbjuder till gudstjänst och förmedlar andliga värden. Den kristna tron är en självklarhet, och det finns rum för tystnad, eftertanke och samtal, en form för andligt växthus. Välkommen till församlingen, vi finns på det fagra Österlen.

Välkommen till påskhelgens gudstjänster.
Välkommen till påskhelgens gudstjänster. Foto: Stig Johansson, Smedstorp

Körer och musik

Några personer i röda kåpor sitter bredvid varandra med varsin notpärm i knät.

Kör och musik

Välkomna till församlingens musikverksamhet med kyrkokör, barnkör,Trivselkör samt Öppen kör. Hallå där, alla sångsugna ungdomar, årskurs 7 & uppåt! Tycker ni som jag, att det är roligt att sjunga tillsammans med andra? Då vill du kanske vara med i ungdomskören? Det är en helt ny kör som riktar sig särskilt till dig som går i högstadiet uppåt. Under sommaren anordnas "Musik i sommarkväll".

En blandad ungdomskör sjunger i en kyrka.

Ungdomskör

Hallå där, alla sångsugna ungdomar, årskurs 7 & uppåt! Tycker ni som jag, att det är roligt att sjunga tillsammans med andra? Då vill ni kanske vara med och sjunga i ungdomskören i Smedstorps församling? Lyssna på när kören sjunger på gudstjänst, Kvrerrestads kyrka 150 år.

Mötesplatser för barn och vuxna.

Barn i färggranna regnkläder plaskar i en vattenpöl.

Mötesplats för barn

Välkomna till församlingens barnverksamhet. Vi har glädjen och förmånen att kunna erbjuda en bred verksamhet i våra olika grupper i församlingen. Vi möter barn och familjer i våra egna lokaler; Församlingsgården i Smedstorp och Sockenstugan i Övraby. Alla barn är välkomna till våra grupper.

Mötesplats för vuxna

Välkomna till våra verksamheter. Tisdagscafé i Församlingssalen, Smedstorp. Musikcafé och Onsdagsträffen i Kverrestads bygdegård.

Kontakt och Församlingsnytt.

Solen på väg ner, Smedstorps kyrkogård

Kontakt

Kontaktuppgifter till expedition, begravningsombud i Tomelilla kommun, anställda, ordförande i kyrkoråd, ordförande i kyrkofullmäktige och webbmaster.

Bild på Församlingsnytt

Församlingsnytt!

Här kan du läsa församlingsbladet och även ladda ner vårt Församlingsblad som PDF-fil. Nummer 1, 2024 har kommit ut.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben

Ladda ner Kyrkguiden.

En person som kommit fram till en gammal kyrka håller en mobiltelefon i handen. På skärmen visas information om kyrkan.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns aktuella gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

öppettider på pastorsexpeditionen

Telefontid: måndag-torsdag kl. 9.00-12.00.

Besökstid: tisdag och torsdag kl. 9.00-12.00.

Vi har swish!

Vårt swish nummer är: 123 277 23 25

Märk med kollekt och gudstjänstens datum.

Qr kod till kollekt via Swish.
Qr kod till kollekt via Swish. Foto: Egen

Du vet väl om...
Att kyrkan finns till för dig när du behöver någon att tala med.
Att du kan ta kontakt med församlingens präster för samtal vid behov.
Telefonnummer finner du i Församlingsnytt eller via hemsidan.
Att du når jourhavande präst varje natt kl. 21.00-06.00.
Ring 112 och begär jourhavande präst, samtalet kostar inget.
Vi har absolut tystnadsplikt.