Anställda medarbetare

Uppdelningen är per kategori och inom varje kategori enligt bokstavsordning.

Församlingen har 38 tjänster:

När du ringer till oss, använd i första hand direktnumret. Det kopplas till mobiltelefon. Du kan då också få meddelade om personen du söker är upptagen i telefon till exempel. Om du vill SMSa använder du mobilnumret.

Kyrkoherde

Ledningsgruppen

Cheferna i Skarpnäcks församling samlas varje vecka kring ledningsfrågor.

Diakoner

Här hittar du församlingens diakoner som jobbar med allt från enskilda möten till barnkonsekvensanalys. Dem kan du kontakta direkt för enskilda samtal.

Service

Här hittar du dem som jobbar med församlingens serviceuppgifter, allt från att vara vaktmästare till att laga kyrkmåltider till församlingsbor.

Präster

Här hittar du församlingens präster. Dem kan du kontakta direkt för enskilda samtal om tro eller för bikt.

Barn- och ungdomsverksamhet

Här hittar du församlingens förskolelärare, pedagoger och assistenter. De jobbar med allt från Öppen förskola till fotbollshäng.

Musiker

Här hittar du församlingens musiker. De arbetar med allt från körverksamhet till musikgudstjänster.

Kansli och kommunikation

Här hittar du alla som jobbar i församlingskansliet med allt från fakturor till personalfrågor. Här finns också dem som jobbar med församlingens kommunikation.