Bårtäcken & ceremoniurna

Det finns ett bårtäcke i Kristina kyrka, Sockenkyrkan, Norrby och ett i Möklinta kyrka (bilder finns längre ner).  Dessa används i respektive kyrka och flyttas ej till någon annan.

Sedan finns det ett bårtäcke som kan flyttas i kyrkorna/kapell, det är begravningsverksamhetens bårtäcke. Detta används framför allt i Stillhetens kapell och Gravkapellet.

Till begravningsverksamhetens bårtäcke kan man även ha en vepa. Den finns i rött, gult eller blått. Se bilder på begravningsverksamhetens bårtäcke med respektive vepa nedan.

Pastoratet har en ceremoniurna för utlåning.
Den kan användas vid en begravningsakt med urna där den avlidne sedan ska gravsättas i minneslund/askgravlund eller askgravplats. Då behöver inte dödsboet själva bekosta en urna om de inte vill.
Det är kostnadsfritt att låna ceremoniurnan, den bokas i samband med begravningsbokningen - vilket oftast sker via begravningsbyrån.
Måtten på ceremoniurnan är: 32,5 cm bred och 37 cm hög och den är i ek. Se bilderna nedan. Se bild, längre ner på sidan.

Begravningsverksamhetens bårtäcke med röd vepa
Begravningsverksamhetens bårtäcke med gul vepa
Begravningsverksamhetens bårtäcke med blå vepa

Möklinta kyrkas bårtäcke