Projektkör till påsk i Längbro!

Nyhet Publicerad Ändrad

Vill du vara med i vår projektkör inför påskdagen? Alla är välkomna! Vi sjunger enkla påsksånger som kommer vara del av ett påskspel på påskdagen den 31 mars 10.00 i Längbro kyrka! Vi övar i Längbro församlingshem tre måndagar 18.00-19.30 med start den 26/2!

Vi övar i Längbro församlingshem tre måndagar 18.00-19.30.
Datum: 26/2, 11/3 och 25/3

Kolla in Längbro församlings ”Ta och ge”-påskris – för en värld som är mer rättvis!

Köp ett par vantar, en grytlapp eller kanske en påskdekoration – eller lämna något du själv skapat. Längbro församlings stora påskris är en del av årets fasteaktion från Act Svenska kyrkan. Du hittar det i Längbro församlingshem i Örebro, till och med påskdagen den 9 april.

Musik

Vill du gå på konsert eller är du kanske sugen på att börja sjunga i någon av våra 35 olika körer? Här hittar du information om körer och konserter hos Svenska kyrkan i Örebro.

En barnhand håller en glaskula som föreställer en jordglob.

Fastan: Så försöker vi göra världen lite bättre tillsammans

Fastan är tiden då vi omprövar, ifrågasätter och tar lite extra ansvar för orättvisorna i världen. I år börjar fastan onsdag 14 februari och avslutas på påskafton den 30 mars. Här hittar du inspiration och idéer på hur du kan vara med och göra världen lite bättre tillsammans med oss i Svenska kyrkan Örebro pastorat.

Längbro församling

Församlingsvägen 4,
(informationsservice, öppet mån-fre 9-16)
E-post: langbro.forsamling@svenskakyrkan.se