Foto: Carina W Claesson

Ockelbo församling

Välkommen till Svenska kyrkan, Ockelbo församling som består av Ockelbo, Lingbo, Åmot och Jädraås.

Krucifix

Ekumenisk Långfredagsgudstjänst samt andakt - "Vid Jesu grav"

Välkommen till Missionskyrkan kl 11.00 den 29 mars tillsammans med Niklas Levin och Christina Danielsson. "Vid Jesu grav" - Andakt i Ockelbo kyrka kl 18.00 med Christina Danielsson.

"Kristus är uppstånden" - Ekumenisk Påskdagsmässa

Påskdagen den 31 mars kl 11.00 i Ockelbo kyrka.

Påskdagsgudstjänst i Åmots kyrka & Påskdagsmässa i Lingbo

Påskdagen den 31 mars kl 15.00 med efterföljande kyrkkaffe och påsktårta.

Emmausmässa på annandag påsk

Välkommen månd den 1 april i Ockelbo kyrka kl 18.00 tillsammans med Marianne Lundin och Daniel Bergroth. Kollekt: ACT Svenska kyrkan.

Sopplunch serveras onsd den 3 april

Välkommen kl 11.00 till Kyrkans hus i Ockelbo.

Lunchmusik onsd den 3 april kl 12.30 i Ockelbo kyrka

Nisse Lindgren bjuder på sina favoritsånger- och psalmer till ackompanjemang av Daniel Bergroth.

Pilgrimsgrupp - Öppen grupp

Onsdagar kl 17.30, jämna veckor med start onsdag den 3 april. Vi träffas vid Kyrkans hus.

"Al Fresco" - En afton med Evert Taube

Varmt välkommen lörd den 6 april kl 18.00 till S:t Martins kapell, Ockelbo kyrka. Amanda Hofman Bang på cello samt sång och gitarr med Torsten J Arnbro . Fri entré.

Mässa sönd den 7 april i Ockelbo kyrka

Välkommen kl 11.00 tillsammans med Marianne Lundin, Daniel Bergroth samt prästkandidat Stina Burvall.

Damlunch med gäst: Staffan Åkesson berättar om "Vi minns Sven ”Swall” Wallin"

Varmt välkommen tisd den 9 april kl 11.30 i Kyrkans hus.

Pensionärer

Sjung för hälsan

Lördag den 13 april kl 15.00 på Bysjöstrand i Ockelbo tillsammans med Stefan Nilsson och Lars-Olof Johanson.

Mässa sönd den 14 april

Välkommen kl 11.00 att fira mässa tillsammans med Christina Danielsson och Gustav Ödegården-Richter i Ockelbo kyrka.

Herrlunch onsd den 17 april

Välkommen kl 11.30 till Kyrkans hus. Dagens gäst: Anders Woxberg som kommer att berätta om Ödmårdens Stavkyrka i Oklagård.

Vårkonsert med Västerås Kammarkör fred den 19 april kl 19.00 i Ockelbo kyrka. Förköp: www.kulturbiljetter.se (Ockelbo arrangörsförening)

Musik av Björk, Joni Mitchell, Karin Rehnqvist, Caroline Shaw, Agneta Sköld, Eric Whitacre m fl. En varierad vårkonsert där den klassiska repertoaren varvas med musik av några av vår tids största låtskrivare.

Mässa sönd den 21 april - Den gode herden

Vi firar mässa med Marianne Lundin och Daniel Bergroth i Ockelbo kyrka kl 11.00 - Varmt välkommen.

Sinnesromässa sönd den 21 april

Varmt välkommen till vår sinnesromässa som leds av Marianne Lundin och Daniel Bergroth kl 18.00 i Ockelbo kyrka. Dessförinnan träffas vi i kyrkans hus kl 16.30 till en "stegträff" inför sinnesromässan, livsstegen - Öppen grupp.

Öppen steg grupp

Välkommen sönd 21 jan och därefter tredje sönd varje månad i samband med sinnesromässan!

Varmt välkommen till våra SINNESROMÄSSOR - 3:e söndagen varje månad i Ockelbo kyrka kl 18.00. Fika från kl 17.30.

"GUD, GE MIG SINNESRO ATT ACCEPTERA DET JAG INTE KAN FÖRÄNDRA, MOD ATT FÖRÄNDRA DET JAG KAN OCH FÖRSTÅND ATT INSE SKILLNADEN"

Nya kyrkans hus

Uthyrning lokaler

Alla lokaler upplåtes hyresfritt till medlemmar i Svenska Kyrkan i samband med kyrkliga handlingar, dvs dop, vigsel och begravning.

Mobil

Välkommen att SWISHA ditt bidrag

Ni kan swisha till diakonin, musikverksamheten, barnverksamheten i Ockelbo församling samt till våra kollekter och kampanjer.

Viktig information till alla unga som behöver trygga vuxna att samtala med: NÄTVANDRARCHATTEN

Känner du dig ensam, ledsen eller bara vill prata med någon? När det känns jobbigt är det viktigt att prata med någon. På Nätvandrarchatten kan du chatta anonymt med en vuxen. Chatten är öppen måndagar och onsdagar klockan 19.00 - 22.00. Man hittar chatten på: https://www.svenskakyrkan.se/natvandrare

Följ med oss på vår Facebooksida!

Ockelbo församling kommer löpande att lägga ut mer saker på vår Facebooksida. Du behöver inget konto på Facebook för att se vad som händer, utan gå in på: https://www.facebook.com/ockelboforsamling eller klicka på länken längst ner på sidan under "Sociala kanaler" - Välkommen!

Hur blir man medlem i Svenska kyrkan?

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. Här finns alltid en plats för dig. Ockelbo kyrka är öppen helgfria vardagar mellan kl 07.30 - 15.30 för enskild bön och andakt. Välkommen!

Varför ska jag vara med i Svenska kyrkan?

Nästan alla som lever i Sverige kommer någon gång i sitt liv i kontakt med Svenska kyrkan. Det kan vara när livet känns som bräckligast eller absolut bäst - och allt däremellan. Oavsett när ska mötet med Svenska kyrkan lyfta, stärka och ge hopp. Kyrkan är en plats att vara stolt över. Du som medlem gör allt möjligt!

Ockelbo kyrka

Efter branden 1904 invigdes den nya kyrkan 23 februari 1908 av ärkebiskop J.A. Ekman.

Lingbo kyrka

Den officiella invigningen av Lingbo kyrka förrättades den 2 augusti 1829.

Åmots kyrka

"Den vackrast belägna kyrkan norr om alperna!" Ärkebiskop Nathan Söderblom vid invigningen 25 mars 1917.

Faktureringsadress

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben