Foto: Gunhild Eriksdotter

Vi söker gravrättsinnehavare!

När en grav saknar gravrättsinnehavare får gravplatsen en grön skylt med kontaktuppgifter till oss. Skylten sitter uppe under två år medan vi söker gravrättsinnehavare.

Delgivning, kungörelse och återtagande

Nynäshamns församling, kyrkogårdsförvaltning söker gravrättsinnehavare
till gravplatser på Nynäshamns kyrkogård och Nynäs Gårds begravningsplats.

Det saknas gravrättsinnehavare till flera av kyrkogårdens gravar och vi önskar komma i kontakt med personer som kan ha kännedom eller information om dessa.

Den här processen kallas delgivning och det innebär att vi sätter ut en skylt vid gravplatsen därefter publiceras gravplatserna här på hemsidan. Informationen kan också hittas på kyrkogårdens anslagstavlor vid expeditionen.

Skulle graven efter två år fortfarande vara utan gravrättsinnehavare publiceras en kungörelse i lokaltidningen.

När alla sökvägar är uttömda och graven fortfarande saknar gravrättsinnehavare kommer den till slut att återtas av oss. Detta kan medföra att gravanordningen tas bort.

Klicka här för lista med berörda gravar där vi söker gravrättsinnehavare och eller information.

Hur får du kontakt med förvaltningen

Du som vill veta om denna delgivning berör dig eller om du är eller vill bli antecknad som gravrättsinnehavare kontaktar oss:

Telefon 08-520 102 13
Besöksadress är: Källsmovägen 15, 149 45 Nynäshamn. Kyrkogårdsexpeditionen är bemannad tisdagar, övrig tid enligt överenskommelse.

Postadress:
Nynäshamns församling