Till innehållet Till undermeny

Nyköpings församling

Välkommen till Nyköpings församling, våra sju kyrkor och fyra kyrkogårdar. Här kan du finna glädje, ro, gemenskap och stöd genom gudstjänster, körsång, barngrupper, enskilda samtal och mycket mer.

VÄLKOMMEN TILL NYKÖPINGS FÖRSAMLING!

Församlingsexpeditionen är öppen för besök under våra besökstider

För aktuella gudstjänster och aktiviteter, se kalendern längre ner på sidan eller läs vårt månadsblad genom att klicka här!

Höstens verksamheter startar vecka 36, med vissa undandag.

Månadsblad

Här kan du läsa församlingens senaste månadsblad. I månadsbladet finns kalendarium för våra gudstjänster och all vår verksamhet där det inte krävs någon anmälan.

Verksamhet

Vill du träffa andra? Fika och umgås? Sjunga i kör? Är du nybliven förälder och vill träffa andra föräldrar? Vill ditt barn träffa kompisar och göra roliga saker? Eller kanske vill du prata om tro och liv?

Tillsammanshelg

Med Anders-Petter Sjödin, präst och författare. 12-13 oktober i Oppebykyrkan. Tema: Tillväxt (hur kan vi nå fler människor med evangeliet?)

Samtal och stöd

När något inte blev som man hoppades eller livet har kört ihop sig kan det vara skönt att ha någon att vända sig till. Kyrkan finns här för dig genom hela livet, i med- och motgång.

Dop och vigsel

Vill du läsa mer eller boka dop eller vigsel i en av Nyköpings församlings kyrkor? Du kan antingen preliminärboka här på webben genom att klicka här, eller ringa eller e-posta vår församlingsexpedition.

Kontakta oss

Vill du göra en bokning? Har du en fråga? Eller vill du samtala med en präst? Välkommen att höra av dig!

Prosten Pihls Café

Välkommen till Prosten Pihls Café!

Läs senaste Avtryck

Avtryck delas ut som samhällsinformation till alla som bor i Nyköping. Här kan du läsa de senaste utgåvorna.

Bli medlem

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. När man vill bli medlem i Svenska kyrkan är det framförallt sin församling som man blir medlem i. Här finns alltid en plats för dig.

Podden "Ung och älskad"

En podd för (och ibland med) ungdomar. I senaste avsnittet träffar vi ​Jeremias ”Jerre” Varas, integrationssamordnare och ​en av eldsjälarna som jobbar med barn, unga och föräldrar i Brandkärr.

Konfirmation 24/25

Är du född 2010 eller tidigare och sugen på att konfirmera dig? Nu är det dags att anmäla sig!

Nyköpingshjälpen

Nyköpingshjälpen Svenska kyrkan (tidigare Diakonikassan) i Nyköpings församling består av insamlade pengar och kollekter samt gåvor, med ändamålet att kunna ge ekonomiska bidrag till behövande.