Panoramabild över församlingssalen. Till vänster står långbord och bord uppradade, till vänster är golvytan öppen. Bakom står ett piano och en soffgrupp utställt.
Foto: Matilda Eklöf

Skogängsgården

Skogängsgården, Kullerstads församlingshem, ligger vackert inbäddad i lummig grönska på bekvämt gångavstånd från skogskyrkogårdens mäktiga stillhet. Stora salen går att låna för minnesstunder och dopkalas.

Skogängsgårdens församlingshem ligger i Skärblacka, cirka 1,8 mil från Norrköping. I samma byggnad finns även Skogängsgårdens kyrka. Lokalen har 100 sittplatser och är handikappanpassad. Det finns tillgång till ett fullt utrustat kök, samt flertalet barnstolar. Parkering finns.

OBS! Lokalen ska vara tom, släckt och larmad senast 23.00. Detta gäller alla dagar (även på helger) och oavsett hur länge man lånat lokalen.

Adress: Bergslagsvägen 15, 617 30 Skärblacka

Skogängsgårdens kyrka

Skogängsgården, Kullerstads församlingshem, ligger vackert inbäddad i lummig grönska på bekvämt gångavstånd från skogskyrkogårdens mäktiga stillhet. Skogängsgården invigdes 1990.

Ett uppdukat bord syns i bild. På bordet står brinnande ljusrosa ljus, vaser med gröna växter och blåvita kaffekoppar med servetter instuckna i örat. I bakgrunden syns kvinnor som samtalar och dricker kaffe.

Församlingshem och lokaler i Norrköping

Här hittar du information om alla våra församlingshem och verksamhetslokaler.