Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Omvälvande saker inträffar i livet. När man står med ett nyfött barn i sin famn. När man möter motgångar och besvikelser. När krisen inträffar. När man är kär. Svenska kyrkan har ett rum och ett sammanhang för de viktiga händelserna i livet.

Här delar vi glädjen när barnet döps, när ett par vigs eller när barnen sjunger
sommar- och julpsalmer. Här brottas vi med vår förtvivlan och sökande efter mening när livet inte blir som vi har tänkt oss. Här delar vi sorgen vid begravningen av en vän eller anhörig.

En man och en kvinna i ytterkläder står utomhus. Mannen håller i en bebis.

Dop i Norrköping

När ni blir föräldrar och livet förändras kan det vara värdefullt att få ett tillfälle för att uttrycka all er längtan, glädje och kärlek över det nya livet som har kommit till er.

Konfirmation i Norrköping

Hur kan man tro på Gud? Vem är Jesus och vad gjorde han egentligen? Kan man förlåta någon som gjort något hemskt? Vad är kärlek och måste man vara felfri? Konfirmation handlar om Gud och om det du tycker är viktigt i livet. Vi vill ge dig en chans att lära dig mer om kristen tro och det är okej att fråga om allt.

Flera olika tårtdekorationer till bröllop står på ett bord.

Vigsel eller bröllop i Norrköping

Planerar ni ert bröllop? Då har ni en dag framför er som ger minnen för livet. En vigsel kan vara stor och pampig eller liten och intim. Det är helt upp till er hur ni vill säga ja till varandra.

Begravning i Norrköping

När en familjemedlem, släkting eller vän dör är det viktigt att få ta ett sista farväl. I kyrkan gör vi det i en begravningsgudstjänst då vi överlämnar den som dött till Gud.