Ett stort ljust rum med limträbalk och träribbor i taket, träparkettgolv och stora fönster runt alla väggar samt ett par altandörrar i en av glaspartierna. Två långbord står utmed väggarna och en flygel skymtar i förgrunden.

Östra Eneby församlingshem

Precis utanför de vackra gamla murarna till Östra Eneby kyrka, ligger Östra Eneby församlingshem. Flera stora och vackra lokaler möjliggör ett rikt församlingsliv.

Bråvallasalen

Bråvallasalen ligger på gångavstånd från Östra Eneby kyrka, i Norrköping. Lokalen har 80 sittplatser och är handikappanpassad. Det finns tillgång till ett fullt utrustat kök, samt flertalet barnstolar. Parkering finns.

Adress: Heleneborgsgatan 36, 602 09 Norrköping

Enebysalen

Enebysalen ligger på gångavstånd från Östra Eneby kyrka, i Norrköping. Lokalen har 70 sittplatser och är handikappanpassad. Det finns tillgång till ett fullt utrustat kök, samt flertalet barnstolar. Parkering finns.

Adress: Heleneborgsgatan 36, 602 09 Norrköping

Östra Eneby kyrka

På tornet till Östra Eneby kyrka kan man läsa "1100-1775". Det första årtalen säger oss något om kyrkans långa historia. Det andra årtalet, 1775, anger det år då tornet var färdigbyggt och ersatte en äldre klockstapel. Tel: 011-24 12 00

Ett uppdukat bord syns i bild. På bordet står brinnande ljusrosa ljus, vaser med gröna växter och blåvita kaffekoppar med servetter instuckna i örat. I bakgrunden syns kvinnor som samtalar och dricker kaffe.

Församlingshem och lokaler i Norrköping

Här hittar du information om alla våra församlingshem och verksamhetslokaler.