Foto: Michael Skoglund

Svenska Kyrkan i New York

Du hittar oss på 5 East 48th Street

Välkommen till Svenska Kyrkan New York

Kyrka och café har tills vidare öppet på lördagar och söndagar kl 12-4 pm. På söndagar kl 11 firas Gudstjänst i kapellet.

För information om Bröllop, Dop, Minnesceremoni, Barn- och Konfirmationsgrupper samt övriga frågor - vänligen ta kontakt med kyrkan via E-post newyork@svenskakyrkan.se

Porträttbild på biskop Erik Eckerdal i lila biskopsskjorta och svart kavaj.

Biskopsvisitation

21-24 mars besöker biskopen i Visby stift Erik Eckerdal församlingen för visitation

Bröllop, Dop, Konfirmation, och Minnesceremoni/Begravning

Livets händelser är stora och viktiga markeringar

Café & Bibliotek

Välkommen till Svenska kyrkans café. Ta en paus från New Yorks puls och njut av en kopp kaffe. För närvarande är Cafedelen i källardelen, gå genom hallen in och ta trappan ner.

Utställningar / Exhibition

Welcome to have your art exhibition in Church of Sweden.

Hyra lokal/Rent our venues

Do you need a space in the heart of midtown for your event?

Allt om New York

Här hittar du olika länkar du kan ha nytta av. Hotell och vandrarhem, organisationer, restauranger, svenskundervisning och mycket annat med svenska förtecken.

Mötesplatser

I Svenska kyrkan i New York finns något för alla. Musik, körsång, barngrupper, fika, samtal, gemenskap och tro.

Information about the church

Church of Sweden New York.

Om kyrkan

Här kan du hitta information om Svenska kyrkan i New York

Samtal och stöd

Välkommen att höra av dig om du vill boka tid för samtal.

En graffitimålning av en ängel på en betongvägg.

Tankar inför helgen – präster funderar utifrån söndagens texter

"Änglaresor går inte som på räls. De är lite svåra att beskriva. Änglar måste färdas genom oändliga dimensioner, endast burna av himmelsk kraft. Så ängelns resa är inte som din, men ni är på väg till samma plats, på samma gång.". Läs tankar inför helgen.

Gudstjänster i nordöstra USA

"Där två eller tre är samlade i mitt namn är jag mitt ibland dem." Matt 18:20

Dataskyddsförordningen - GDPR

Den 25 maj 2018 trädde den nya Dataskyddsförordningen i kraft, även kallad GDPR (General Data Protection Regulation). Den nya förordningen gäller i hela EU och syftar till att stärka skyddet för den enskilda individen vid behandling av personuppgifter.