Bli volontär

Vi är en församling med mångfaldens signum som bygger på ideella, anställda och förtroendevalda medarbetares personliga engagemang att bidra till och påverka församlingsutvecklingen.

Därför behövs du som volontär. Allt fler vänder sig till kyrkan för att söka hjälp eller att hitta en gemenskap. I det arbetet gör volontärer en viktig insats tillsammans med anställda.

Nu söker vi flera volontärer som vill vara med och möta människor och bidra med tid och kunskaper.

Det här gör en volontär

Som ideell kan du finnas med i olika sammanhang och utifrån den tid du kan bidra med. Du kan servera soppa, stötta nyanlända, ta hand om växter, handarbeta, delta i gudstjänst, leda samtalsgrupper och mycket annat.

Volontärer finns med i alla våra kyrkor och verksamheter. Läs gärna mer här:

Bli volontär Nacka kyrka
Bli volontär i Forumkyrkan
Bli volontär Fisksätra kyrka
Bli volontär Älta kyrka

Kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal

Nacka kyrka

Teresa.Brunzell@svenskakyrkan.se, diakon, 08-546 06 118

Forumkyrkan

anna.hirsch@svenskakyrkan.se, diakon, 08-546 06 146.

Älta kyrka

thomas.arlevall@svenskakyrkan.se, 08-546 06 139.

Fisksätra kyrka

Magnus.Helmner@svenskakyrkan.se, 08-546 06 186.

Ge en gåva

Ge en gåva/kollekt direkt från mobilen med Swish. Det är enkelt, snabbt och säkert.

Så här gör du:
• Anslut dig till Swish via din internetbank.
• Ladda ner apparna “Swish Betalningar” och “BankID säkerhetsapp”
• Swisha betalningen genom att ange swishnummer, belopp och valfritt meddelande i Swishappen.

Swishnummer
123 172 10 59 Dagens kollekt
123 303 43 29 Diakonin i Nacka församling
123 363 58 51 Gatubarn i Manilla
123 228 8017 Guds Hus

Plus- och bankgiro
Det går också att ge gåva via plus- och bankgiro. Märk betalningen med "Gåva dakonin" eller "Gåva Diakonala fonden".
Plusgiro 736 88-4
Bankgiro 5813-1061