Foto: Anders Mellquist

Stensjökyrkan 50 år

9 mars 1974 invigdes Stensjökyrkan av biskop Bertil Gärtner. Under våren 2024 firas 50-års jubileet med flera olika evenemang.

Ett kyrkfönster med en glasmålning som föreställer gröna blad.

Vårsalong Stensjökyrkan Vernissage 7 april

Vernissage av vårens utställning 7-28 april av människor med anknytning till Stensjöns församling. Vernissage efter gudstjänsten 7 april i Stensjökyrkan.

Varnhems kyrka

Församlingsresa 10-12 maj

"Från källa till källa". Utflykt till Varnhem, Kata gård, Husaby kyrka, Lundsbrunn med omnejd 10-12 maj. Anmälan senast 23 april (först till kvarn endast 50 platser). Församlingsresan är en del av Stensjökyrkans 50-årsjubileum.

Musikgudstjänst 19 maj "Förklädd Gud"

Musikgudstjänst "Förklädd Gud" av Lars-Erik Larsson. Söndag 19 maj kl 18 i Stensjökyrkan. Ett samarbete med Stensjöns och Kållereds församlingar och kyrkokörer samt Allhelgonakyrkans kyrkokör.

Stensjökyrkan Vernissage 5 maj

Vernissage av Helen Forsmans keramik "Från krukmakarens händer"

Stensjökyrkan

Kyrkan rymmer ca 175 personer. Bredvid kyrksalen och i bottenvåningen finns flera samlingssalar. Högmässa med söndagsskola kl 10 på söndagar. Mässa onsdagar kl 18.30. Adress: Gunnebogatan 18, Mölndal

Stensjökyrkan - historik

Den 18 oktober 1967 konstituerades Stensjöns småkyrkostiftelse med uppgift att genom insamling anskaffa medel till uppförande av en småkyrka vid Gunnebogatan i Mölndals församling.