Våra kyrkor i Mjällby och Ysane
Foto: Anette Olofsson/M.B.

Mjällby församling

Mjällby församling omfattar halvön Listerlandet. Längs kusten ligger flera fiskelägen, till exempel Hällevik, Nogersund och Hörvik. Vid kusten finns också flera fina badstränder. Listerlandet är ganska slätt med fin jordbruksbygd. Slätten avbryts dock av skogsklädda höjder som ger vackra strövområden. Till församlingen hör också ön Hanö. Från och med 1 januari 2014 tillhör även tätorterna Ysane, Norje och Pukavik Mjällby församling. Ysane består av odlad, sandig kustslätt med mindre skogsbackar och ligger på Listerlandets östra del.

Våra kyrkor i Mjällby och Ysane

Följ oss gärna på Facebook

På Facebook kan du följa vad som händer i Mjällby församling. https://www.facebook.com/mjallbyforsamling

Gudstjänster och konserter

Här hittar du information om aktuella gudstjänster och konserter.

Sopplunch torsdagen den 25 april

Välkommen på sopplunch i Mjällby församlingshem kl. 12.00. Som vanligt blir det andakt, soppa, kaffe & kaka för 30 kronor! Har du inga kontanter går det bra att swisha.

Torsdagsträffar och soppluncher

Program för våren 2024

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Barn- och ungdom

Är du föräldraledig och vill träffa andra föräldrar och barn? Här hittar du information om våra vuxenbarngrupper och övriga barngrupper. Följ oss gärna på FB: "Barn & Unga i Mjällby församling"!

Blekinge kontrakt

Blekinge kontrakt är ett av 12 kontrakt i Lunds stift inom Svenska kyrkan som omfattar alla församlingar och pastorat i Blekinge.

Musikgudstjänst på Förintelsens minnesdag den 27 januari 2024

Förintelsens minnesdag uppmärksammades i Mjällby församling med en musikgudstjänst i Mjällby kyrka på seneftermiddagen.

Har du några överblivna ljusstumpar?

Om du har några ljusstumpar liggandes hemma får du gärna lämna dem hos oss, vi samlar in och skänker dem vidare. Vi har placerat ut svarta plastkorgar i Stenlängan, våra kyrkor och församlingshem och på pastorsexpeditionen för uppsamling av ljusstumpar som vi lämnar till föreningarna "Sträck ut en hand" och "Northern Light Aid".

En glad hund sitter på en kulle med en sjö i bakgrunden.

Tankar inför helgen

"Mycket av Guds fantastiska skaparförmåga och Guds kärlek till sin skapelse kan jag förnimma och uppleva i naturen och hos djuren, kanske specifikt hos en liten hund vid namn Frank." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Tre barn med ryggsäckar på väg till skolan.

Bli månadsgivare till Act Svenska kyrkan

Med en liten gåva varje månad kan du bidra till att fler barn får gå i skolan, att människor som flyr från krig får skydd och att fler kan ta sig bort från fattigdom.

Be en bön för fred

På bönewebben kan du tända ett ljus eller be en digital bön för fred.

GDPR

Den 25 maj 2018 trädde den nya dataskyddsförordningen GDPR i kraft. Förordningen ersätter personuppgiftslagen (PuL) och gäller i alla EU:s medlemsländer.

Upptäck 1986 års psalmbok

Här hittar du en melodipsalmbok på nätet där du kan lyssna på psalmerna.