Kallelse till stiftsfullmäktige i maj 2024

Den 17–18 maj 2024 sammanträder stiftsfullmäktige i Luleå stift. Ordinarie ledamöter behöver därför anmäla sitt deltagande. Sammanträdet äger rum på stiftskansliet i Luleå.

Stiftsfullmäktiges ledamöter kallas till sammanträde i Luleå den 17–18 maj 2024. Ordinarie ledamot anmäler sitt deltagande samt behov av logi genom att klicka på anmälningslänken i mailet. Vi önskar få din anmälan snarast, men senast måndagen
den 15 april 2024.

Förhinder att delta meddelas till administratören Sofia Larsson (se kontaktuppgifter längst ner på sidan) så att ersättare kan kallas. Ersättare inkallas i enlighet med kyrkoordningen, stiftsfullmäktiges beslut om ersättarinträde samt gällande arbetsordning.

Kallelse (pdf)

Kungörelse, föredragningslista och övriga handlingar inför sammanträdet kommer att tillhandahållas i enlighet med gällande arbetsordning. Dokumenten beräknas finnas tillgängliga på Luleå stifts webbplats från tisdagen den 7 maj 2024.

Stiftsfullmäktiges ledamöter 2022-2025.

Stiftsfullmäktige

Stiftsfullmäktige är stiftets högsta beslutande organ och består efter kyrkovalet i september 2021 av 51 ledamöter från tio nomineringsgrupper.

För ledamöter i stiftsfullmäktige

Här finns stiftsfullmäktiges arbetsordning samt blanketter för att begära arvode eller ersättning för resa, eller för att skicka in en motion.