LÖVESTADS FÖRSAMLING

Välkommen in i vår gemenskap

Barnkören

Gosedjursgudstjänst

Söndagen den 21 april firar vi en gudstjänst med gosedjur. Tag med ditt allra käraste gosedjur till kyrkan. Hjälp Åke att hitta Pelle Pellefant som sprungit och gömt sig. Barnkören sjunger. Efter gudstjänsten grillar vi korv utanför församlingshemmet. Varmt välkomna

Mässa i Taizéton den 7 maj

Söker du stillhet och ro? En gång i månaden samlas vi till mässa i taizéton där igenkänning är en sorts grundton. Vi vilar i det vi känner igen och upprepar, tänder ljus, ber och mediterar. Vi möts i Tolånga kyrka en tisdagskväll i månaden. Gudstjänsten tar ungefär en timme. Vi söker tillsammans, fördjupning, stillhet och eftertanke. Kanske kan en liten del av gudstjänsten eller helheten öppna en väg till ditt inre. Nästa gång är den 7 maj. Vi börjar klockan 18.30. Varmt välkomna.

Hallsbergs gård

är ett hembygdsmuseum i Heinge. Den vårdas ömt av Färs härads hembygdsförening. Som vanligt samlas vi till gudstjänst där på Kristi himmelsfärds dag den 9 maj klockan 13.30. Efter gudstjänsten serveras det fika. Varmt välkomna!

Tonträffen från Växjö

Frukostklubben 23 maj klockan 14.00

Den 23 maj blir det en eftermiddagsklubb. Vi får körbesök från Växjö. Tonträffen kommer till oss och sjunger i Lövestad kyrka. Efter konserten blir det fika i församlingshemmet. Konserten börjar klockan 14.00. Varmt välkomna.

Tornet i Vanstad kyrka

Vanstad kyrka hålles stängd från den 6 februari

Vanstad kyrka kommer att hållas stängd från den 6 februari på grund av omfattande reparationsarbeten i tornet. Det betyder att inga gudstjänster, dop vigslar eller begravningar kan hållas i Vanstad kyrka så länge den är stängd. Det beror framför allt på att vi inte kan utsätta besökare för några risker men också för att vi inte skall få alltför många avbrott i arbetet. Kyrkan kommer att hållas stängd till och med augusti månads utgång. Tar det kortare tid kommer kyrkan att öppnas för dop, vigslar och begravningar. Våra tre andra kyrkor finns tillgängliga i vanlig ordning. Den utannonserade gudstjänsten den 25 februari flyttas till Röddinge kyrka. Jag svarar gärna på frågor kring detta om någon undrar. Med vänliga hälsningar Åke Appelgren, kyrkoherde.

Kyrkfönstret 2024 nr 1

Här kan du läsa vårens kyrkfönster. Klicka på bilden så öppnas det.