Foto: Linda Mickelsson /Ikon

Ansök om ekonomiskt bidrag

Är du över 65 år, boende i Lidköpings kommun och lever i en ekonomiskt utsatt situation? Då är du berättigad att ansöka om ekonomiskt bidrag.

Ett samarbete

Det är föreningen Blomstergården som via Stiftelsen Axel och Ellen Malmbergs fond delar ut pengar till ekonomiskt utsatta pensionärer i Lidköping.

Kriterierna för att ansöka är att du ska vara över 65 år. Vara boende i Lidköpings kommun. Du ska även leva i en ekonomiskt utsatt situation.

Det du behöver göra är att fylla i en ansökan. Antingen laddar du ner den och skriver ut själv, eller så besöker du församlingens kansli och hämtar en där.

Ifylld ansökan skall sedan lämnas in på församlingskansliet. Därefter gås den igenom och en bedömning görs om utbetalning kan ske. Du blir då kontaktad.

Kontakt

På församlingskansliet hjälper vi dig med de ärenden du har. Det kan vara allt i från att boka dop eller vigsel till att betala in en minnesgåva till en begravning du ska på. Tveka inte att komma in och prata med oss, alt. ring eller maila.