Vigsel innan utlandsresan?

Har ni högflygande planer för ert bröllop? Då är ni varmt välkomna att ta kontakta med oss i Landvetter Härryda pastorat, så ska vi hjälpa er att skapa ett oförglömligt minne av er bröllopsdag. Vi hjälper er med en vacker inramning av ert bröllop innan ni flyger ut i världen och verkligheten.

Svenska kyrkan har två utomordentligt vackra lokaler med närhet till flygplatsen att erbjuda.

Fem minuter från Landvetter flygplats ligger Härryda kyrka med sin vackra omgivning. En vacker kyrka från år 1850 med vacker altaruppsats, stor kyrkorgel och som lämpar sig perfekt för ett klassiskt bröllop.

Du kan läsa mer om Härryda kyrka genom att klicka på denna länk.

Lite närmare Göteborg, strax utanför Landvetter centrum, intill den mycket vackra Landvettersjön, ligger Gröenkapellet. Detta är en modernt kapell, mycket harmoniskt och välritat, från år 2004 och mycket omtyckt för sina stora fönster som bjuder på en makalös utsikt över sjön.

Du kan läsa mer om Gröenkapellet genom att klicka på denna länk.

Korta fakta om vigsel innan utlandsresa:

• Är ni medlemmar i Svenska kyrkan är det helt kostnadsfritt att viga sig hos oss.
  • Vi hjälper er gärna med transport till flygplatsen om behov finns.
  • Vill ni skåla efter vigselceremonin och kanske även äta något lättare innan ni ger er iväg, så hjälper vi mer än gärna till med detta också.
  • Vi och våra lokaler står till ert förfogande under vardagar 09-17 och under lördagar och söndagar klockan 11-17.

Intresserade av ett förslag på upplägg? Kontakta kyrkoherde Peter Bratthammar på 031-97 71 08 eller peter.bratthammar@svenskakyrkan.se.

Välkomna!