Livsstigen i Landvetter invigd!

Det är många invigningar i Landvetter just nu! Häromdagen invigdes den fina Livsstigen vid Landvetter kyrka. En förväntansfull skara var med och premiärvandrade och lyssnade till tänkvärda och och stärkande böner på vägen runt Livsstigen.

Utmed hela Livsstigen finns förklarande skyltar som gör det enkelt att göra en meditativ vandring. Livsstigen tar oss över kyrkogården, utmed sjön Gröens strand, bort mot kyrkogårdens södra sida mot järnvägsspåren och vid muren framför Gröenkapellet avslutas stigen vid den sista stationen.

Har du inte upptäckt hur fantastiskt vackert och rofyllt det är runt Landvetter kyrka, på kyrkogården och på strandängarna? Ta nu chansen och promenera ned och gå Livsstigen, ett jättebra sätt att återfinna balansen i ditt inre och känna närheten till livets stora frågor – och kanske också finna svar.