Livets källa

Vår Konst och Elena Chiara Frödin ställer ut i Gamla kyrkskolan i påsk!

Välkommen till konstutställningen Livets källa
Gamla kyrkskolan i Nysätra
Öppet fredag 29/3-måndag 1/4 klockan 10.30-16.30

Elena Chiara Frödin älskar att måla!

Denna utställning handlar om
kärlek. Kärlek till oss själva, till ditt barn, till din nästa, kärlek till ditt arbete, till djur, till naturen.

Vad är kärlek för dig? Är kärlek fysisk eller andlig? Är det en känsla eller vet du bara att kärlek finns och verkar genom dig?
Att älska, är det ett val eller sker det utan ansträngning? Vad är det som hindras oss från att älska och ta emot kärlek? Vad innebär det för dig att älska din nästa som dig själv?

När Elena målar de här tavlorna så bär hon dessa frågor inom sig.

Redan som liten
kommunicerade Elena med världen genom inre bilder. Med åren blev måleri därför en naturlig del i Elenas uttryck för att förstå mer om människan och livet.
Hon målar mest med akrylfärger och akrylpennor, gärna med guldblad och mycket guldfärger. Vi hoppas konstverken ger dig inspiration till din egen sanning om livet.
Just till denna utställning har Elena även jobbat med självtorkande lera. Ett uttryck för kärlek som alltid är i blom.
”Jag tog mig an en utmaning och utforskade hur ett organiskt hjärta ser ut i våra kroppar och omvandlade det till ett levande verk med blommor”, säger Elena.

Elenas tidigare utställningar:

2010    Hallonbergen kulturcenter
   Stockholm Saltspa
2019    Shine Cafe & Holistic Center
2020    Skokloster stenhuset
2022    Salnecke Slottscafé
2023    Gamla Kyrkskola Nysätra

Vill du göra en beställning av en Ikon eller tycker du om någon tavla men skulle vilja ha mindre/större och upptryckt på en canvas tavla så tveka inte att höra av dig. elena.frodin@gmail.com eller via tel: 070-3605131

Du kan följa Elena på:
Instagram: gallerichiara20