Vårens musik 2024

Lyssna, njut och sjung med. Missa inte vårens fullspäckade musikprogram i Kungsbacka-Hanhals församling. Välkommen!

Kommande:

Lördagskonsert - När knoppar brister

Musik i påskens tid av bl a I. Ligaarden, O. Gjeilo och O. di Lasso. Högalids damkör från Stockholm under ledning av Maria Bergström. Lördag 13 april kl 17 i Kungsbacka kyrka.

Musikgudstjänst - Längs vägen

Lutherska missionskyrkans kör varvar sånger med anekdoter. Sven och Johanna Fridolfsson, körledning. Söndag 21 april kl 17 i Kungsbacka kyrka.

Marknadsmusik

Lyssna till våriga toner framförda av barytonsångaren Peter Naryd ackompanjerad av Ulrika Hjertén Åberg. Torsdag 2 maj kl 12.15 i Kungsbacka kyrka

Musikgudstjänst - Du måste finnas

Sånger och musik från musikalen Kristina från Duvemåla. Musikgudstjänst med Andrea Peterson och Elias Bjaaland, sång. Söndag 5 maj kl 17 i Hanhals kyrka.

Vårkonsert med Kungskören

Kända melodier från film och musikal. Kungskören under ledning av Kerstin Axelsson och Margaretha Evmark. Tommy Jonsson, orgel. Fredag 17 maj kl 18 i Kungsbacka kyrka.

Lördagskonsert - Advance Democracy

Hopp i en mörk tid. Körkonsert med Carl Johans Kammarkör under ledning av David Molin. Musik av bl a Benjamin Britten, Ola Gjeilo och Johannes Brahms. Lördag 18 maj kl 18 i Kungsbacka kyrka.

Körkonsert i sommartid

Låt sommarkänslan infinna sig med sång och musik av elever från det estetiska programmet på Aranäsgymnasiet. Tisdag 28 maj kl 19 i Kungsbacka kyrka.

Musikgudstjänst - Unga röster

Kungsbacka gosskör och delar av Göteborgs gosskör under ledning av Inese P Johansson och Ulrika Hjertén Åberg. Söndag 26 maj kl 17 i S:ta Gertruds kyrka.

Musikgudstjänst - Önskepsalmer

Vi sjunger älskade psalmer tillsammans. Nya Kammarorkestern under ledning av Leena Arvidsson. Söndag 2 juni kl 17 i Hanhals kyrka.

Tidigare:

Marknadsmusik

(K)örhängen från förra seklet med Göteborgsbaserade LL vokalensemble under ledning av Lennart Bäckblom. Torsdag 4 april kl 12.15 i Kungsbacka kyrka

Konsert - Körsång vid korset

Musikgudstjänst med musik ur bl a Pergolesis Stabat Mater. Cecilia Vokalensemble underledning av Ulrika Hjertén Åberg. Majvor Ingemarsson, orgel. Långfredag 29 mars kl 18 i Kungsbacka kyrka.

Lördagskonsert - Medeltid och folk

Folkmusik och vacker klassisk körsång från medeltiden. Musikgudstjänst med Kungsbacka Motettkör och solist Anna Maria Friman Henriksen. Lördag 16 mars kl 17 i Kungsbacka kyrka.

Musikgudstjänst - Jag är livets bröd

Stillsam musikgudstjänst i Taizéton med meditativasånger och levande ljus. Elias Bjaaland, sång och piano. Liselotte Malmqvist, andakt. Söndag 10 mars kl 17 i Hanhals kyrka.

Lördagskonsert - Hoppets bro

Vacker körsång med alltifrån "Bridge over troubled water" till filmmusik. Cecilia vokalensemble under ledning av Ulrika Hjertén Åberg. Gratis inträde. Frivillig gåva till ACT. Missa inte Afternoon Tea innan konserten. Lördag 2 mars kl 17 i Kungsbacka kyrka.

Marknadsmusik

Lina Sandell i ord och ton med Nils Hjertén och Ulrika Hjertén Åberg. Torsdag 7 mars kl 12.15 i Kungsbacka kyrka

Tidigare: