Foto: Karl Frank

Ekeby kyrkokör/projektkör

Vet du att sjunga är bra för hälsan? Vi är en kyrkokör/projektkör bestående av män och kvinnor som träffas i Ekeby kyrka för en stunds gemenskap med både sång och fika. Vi över inför olika tillfällen och du kan välja att vara med inför ett publikt sångtillfälle eller hela terminen.

Ekeby kyrkokör/projektkör

Ekeby prästgård

Torsdagar 18.30-20.00

Vi erbjuder fin kamratskap och ger dig möjlighet att sjunga i båda större och mindre sammanhang. Vi sjunger i gudstjänster och ibland tillsammans med solister, instrumentalister eller andra körer. Välkommen till Ekeby kyrkokör/projektkör och upplev hur kul det är att sjunga tillsammans!

Välkommen att sjunga med i vårens olika projekt!

Påskprojekt

Övar torsdagar kl. 18.30-20.00 i Ekeby prästgård v. 9-12 (torsdag v. 13 är skärtorsdagen och då utgår övningen) med avslutande uppsjungning i Påskdagsmässan kl. 10.00 söndag 31/3 i Ekeby kyrka

Valborgskör

Vi startar 4 april och övar torsdagar kl. 18.30-20.00 i Ekeby prästgård, v. 14-17 med avslutande uppsjungning i Valborgskonsert/gtj på tisdag 30/4 kl. 19.00 i Ekeby kyrka. Det tillfället medverkar även Ekebys barnkör. Det  är också ekumeniskt tillsammans med Nävestakyrkan.

Du väljer om du vill vara med i båda projekten eller bara ett av tillfällena. För mer info, kontakta musikpedagog Sofia Nordlund.