Ge din gåva via swish

Varje liten gåva gör stor skillnad för människor i Karlstad. Här hittar du swishnummer till olika ändamål i Svenska kyrkan. Det finns många att välja på: Diakonalt arbete, Vintervärme, Julänglarna, Ungdomsbussen, barnverksamhet och musikverksamhet.

Nu kan du kan ge en gåva till kyrkans verksamhet via swish. Appen som finns för alla smartphonemodeller är gratis och här finns våra nummer.

Söndagens kollekt: 123 056 72 89

Hit kan du swisha för att skänka till det ändamål som annonseras i kyrkan just den söndagen. Ändamålet är samma i alla kyrkor i Karlstads pastorat så du kan swisha var du än befinner dig, även hemma.

Diakonalt arbete: 123 570 43 17

Till Svenska kyrkans diakoner kommer människor som kämpar med livet på olika sätt. De söker stöd på olika sätt. Ibland behövs samtal och ibland ett matpresentkort för att kylskåpet är tomt. Ibland behövs nya glasögon eller en särskild medicin. Genom att swisha hit gör du det möjligt för oss att hjälpa till med en del av det de kämpar med.

Barnverksamhet:  123 511 19 84

Svenska kyrkan har många barngrupper för olika åldrar. Pengarna vi samlar in här går till att skapa meningsfull gemenskap med olika teman som alltid är gratis.

Musikverksamhet: 123 037 93 62

Musik är en viktig del av kyrkans liv och växtplats för många musiker. Swishar du hit hjälper du det musikaliska livet i kyrkan och bygden så vi kan få höra mer musik av fler musiker.

Nattboendet Vintervärme: 123 412 60 17

Under några månader under vintern öppnar nätverket Vintervärme ett nattboende för de som inte har någonstans att sova. Under enkla förhållanden får de kvällsmat, värme, en sovplats och framför allt trygghet.

Ungdomsbussen: 123 553 71 13

På fredagkvällar står Ungdomsbussen parkerad på stora torget i Karlstad, fullastad med bullar, kaffe, te och oboy. Den finns där som en trygghet för alla ungdomar och där kan man alltid få fika och ett gott samtal. Och hjälp och stöd när det behövs.

Julänglarna: 123 421 98 53

Svenska kyrkans insamlingskampanj Julänglarna vill sprida julens glädje till barnfamiljer som inte har råd att fira jul. Barnfamiljerna ansöker om ett bidrag och kan få en summa till julmat och julklappar.

Vårt bankgiro

Du som inte använder swish kan alltid lämna kontanter eller använda vårt bankgironummer.

Bankgiro: 5654-9819
Märk inbetalningen med ändamålet

Tips!

Lägg in swishnumren som kontakter i din mobil på samma sätt som du lägger till en vän eller företag i din telefonbok.

Då behöver du inte slå numren varje gång du swishar.