Foto: Felicia Dufva

Gudstjänst och kristen tro

Mitt i livets glädjeämnen och sorger, förtvivlan och hopp samlas vi till gudstjänst. Alla är välkomna att vara med: barn, unga och gamla, den som inte är van att gå i kyrkan, liksom den vane.

Huvudgudstjänster i S:t Johannes kyrka
Vi firar två sorters huvudgudstjänst i församlingen, alltid med nattvard: högmässa och mässa med små och stora.
Mässa med små och stora är en nattvardsgudstjänst särskilt riktad till barnfamiljer. Men alla åldrar är givetvis välkomna! Övriga söndagar firas högmässa. Klockslag för alla huvudgudstjänster är 10:00.

Ibland firar vi flera gudstjänster på samma dag, speciella gudstjänstformer och annat. För mer information se predikoturerna i tidningarna.

Ljusbäraren i Kalmar S:t Johannes kyrka.

Be för mig – förbön i S:t Johannes kyrka

Har du ett förbönsämne? Här kan du skriva ner det och skicka det till Kalmar S:t Johannes församling, så blir det en del av förbönen i söndagens mässa.