Lördagsmusik: Så ända in i Norden

Vokalensemblen Espiro utforskar nordisk körmusik, söker likheter och skillnader och sjunger på de nordiska språken. Musik komponerad för kör, kärleksfullt tonsatt poesi och lite pop. Sanslöst vackert och lite överraskande. Allt varsamt sceniskt gestaltat. Fri entré. Lör 4 maj kl 14.

Hela vårens program

Här är hela vårens musik i Hagakyrkan samlad för läsning eller nedladdning.

Klicka här

Lördagsmusik: Körkonsert

Kör från Lokstedt i Tyskland sjunger körmusik av Mendelssohn, Bach, Hassler samt Rathbone. Christian Hanschke, dirigent. Fri entré. Lör 11 maj kl 14.

Lunchmusik: Toccata

Musik av Sweelinck, Scheidemann samt Bach. Ulrike Heider, orgel. Andakt Robert Christensson. Sopplunch i församlingshemmet efteråt för den som vill och kan, 40 kr. Ons 8 maj kl 12. OBS! Lunchmusiken utgår ons 1 maj pga. helgdag!

Lördagsmusik: Så ända in i Norden