Foto: Christer Skog

Grästrimning

För dig som vill ha en enklare skötsel

Erbjudande

Till dig som gravrättsinnehavare
Enligt begravningslagen ska kyrkogårdsförvaltningen sköta begravningsplatsernas allmänna ytor. Skötseln av enskilda gravplatser ansvarar gravrättsinnehavaren för.

Kyrkofullmäktige i Grums Pastorat har beslutat att fr.o.m. 2014 ska grästrimning runt gravplatser bara göras där det finns skötselavtal. Som gravrättsinnehavare kan man själv välja att sköta sin gravplats eller ge Kyrkogårdsförvaltningen ett skötseluppdrag.

Kyrkogårdsförvaltningen i Grums erbjuder därför en grästrimningstjänst för 175kr/år Erbjudandet vänder sig i första hand till gravrättsinnehavare som idag saknar skötselavtal. Erbjudandet innebär att Kyrkogårdsförvaltningen trimmar runt gravplatsen varannan vecka under växtsäsongen.

Kontakta oss på kyrkogårdsförvaltningen

Grums kyrkogårdsförvaltning