Foto: Josefin Casteryd /Ikon

ACT

= AGERA för allas rätt till ett värdigt liv!

ACT = Alliance of Churches Together

ACT är Svenska Kyrkans internationella arbete, det som tidigare hette Lutherhjälpen och Svenska kyrkans mission.

Vi vill verka för en bättre värld, där alla har rätt till ett värdigt liv, genom att tillsammans med våra systerkyrkor och organisationer agera mot förtryck och fattigdom.

Läs gärna mer här: https://www.svenskakyrkan.se/act/om-act-svenska-kyrkan

I det lilla sammanhanget, här i Gimo pastorat, bidrar vi genom att samla in pengar till ACTs verksamhet. Det gör vi bland annat genom kollekter, försäljning av ljus mm i anslutning till våra gudstjänster, bröd och kakförsäljning på torget i påsk, lotteri och marknad i samband med Tacksägelsedagen i höst, och vi planerar också en klädbytardag till hösten.

ACT = ACTION = AGERA
Agera du också, genom att ge ett bidrag och delta i våra aktiviteter!

ACT-gruppen i Gimo pastorat är Agneta Andersson, Ann-Charlotte Grehn, Karin Hansson, Barbro Lindstedt och Towe Wandegren (0173-408 57)

Ge en gåva till ACTs arbete:
Swish: 123 040 14 71 (märk med ACT)