Foto: Rickard Wahlström

Genarps församling

Välkomna till den lilla församlingen på landet. Här finns tre kyrkor och kyrkogårdar, engagerade medarbetare och en stolthet över vår vackra arbetsplats och omgivning.

Gudstjänster i Genarps församling

Varmt välkomna till våra gudstjänster! Här hittar du all information om söndagarnas gudstjänster och gudstjänster mitt i veckan.

Andakter i fastetid

Onsdagar 20 mars och 27 mars kl. 18.15 Genarps kyrka

Vad händer i kyrkan under påsken?

Påsken i Genarps församling

Välkommen att fira påsk med oss!

Ett barn håller i ett chokladägg inslaget i guldfolie med påskmotiv.

Påskäggsjakt!

Vid kyrkstugan/Genarps kyrka påskdagen 31 mars kl. 12-13

Ett pärlarmband med pärlor i olika färger och former.

Frälsarkransvandring

Annandag påsk 1 april kl. 14 Gödelövs kyrka

En person står på en stor sten och ser ut över vidderna, mitt i ett snölandskap.

Fastan

Att fasta är att avstå från något för att vinna något annat. Fastan ger oss tid för eftertanke och bön, och tid att växa i tron.

Livräddare i fält

Mat är en mänsklig rättighet, ändå går miljoner människor på jorden hungriga. Det är en fråga om fördelning – vi delar inte lika på resurserna.

Nyhetsflöde

Toner strömmar ur fyra öppna munnar.

Sångskola för män

Vi träffas några tillfällen med start vecka 15

En tonårstjej sitter vid ett fönster med händerna om knäna.

Bön & reflektion i fastan

Söndagkvällar i fastan Gödelövs kyrka

Lördagsmusik 13 april

Vårjubel i Genarps kyrka kl 16

Foto på lavendel och fjäril

Lördagsmusik 25 maj

Sommardofter i Genarps kyrka kl 16

Kyrkbladet nr. 4 2023

Nytt kyrkblad kommer snart i postlådan, men redan nu kan du läsa det här på hemsidan.

Någon har lagt en hög med stickade kläder på ett bord med mattor och andra hantverk.

Hantverksmässa

Lördagen 13 april kl. 11 Medborgarhuset i Genarp

Några äldre personer sitter och skrattar tillsammans vid ett bord.

Sångstunder på Lars Kristoffers väg i Genarp

Välkommen på fredagsfika och gemensam sångstund!

Några personer sitter och samtalar inomhus.

Leva-vidare-grupp

Samtal om sorg

Information från vaktmästarna

Året på kyrkogården

Bilder tagna av församlingens medarbetare

En ung flicka med långt hår och vit klänning böjer sig ner över en dopfunt.

Dop

Välkommen att låta döpa ditt barn eller dig själv i någon av våra kyrkor, eller till och med hemma. Här kan du läsa om vad dopet innebär, hur dopgudstjänsten går till och hur du bokar dop.

En bebis i dopklänning. Någon håller i barnets hand.

Preliminärboka dop

Här kan du via ett formulär preliminärboka dop i någon av Genarps församlings kyrkor.

Vigsel

Dags för bröllop? Varmt välkommen att hålla er vigsel i någon av Genarps församlings kyrkor.

Begravning-ett sista farväl

När en familjemedlem, släkting eller vän dör är det viktigt för många att få ta ett sista farväl. I kyrkan gör vi det i en begravningsgudstjänst då vi överlämnar den som har dött till Gud.

En skylt med texten Öppet hänger på en stolpe utomhus.

Öppettider på pastorsexpeditionen

Här kan du se när vi har öppet och hur du kan nå oss

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till alla som jobbar i Genarps församling och expeditionens öppettider

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Här under kan du se vad som händer på vår Facebook-sida, man kan även gå in direkt på facebook sidan. Titta då allra längst ner på denna sida, till höger under sociala kanaler, klicka på Facebook. Man behöver inte ha ett konto.

Lördagsmusik 25 maj

Sommardofter i Genarps kyrka kl 16

Lördagsmusik 13 april

Vårjubel i Genarps kyrka kl 16

Tvätt av gravsten

Publicerad:

kan utföras av våra vaktmästare!

Bön & reflektion i fastan

Söndagkvällar i fastan Gödelövs kyrka

Lördagsmusik

Lördagarna 13 april och 25 maj kl. 16 Genarps kyrka

Recept från Allice

Här hittar ni recept - allt från soppa till kakor och bröd

En kvinna står utomhus och spelar gitarr för en grupp barn.

Anledningar att vara medlem

De flesta kommer ibland i kontakt med Svenska kyrkan. Det kan vara när livet känns som bräckligast eller absolut bäst. Oavsett när ska mötet med kyrkan stärka och ge hopp. Du som medlem gör det möjligt!

En graffitimålning av en ängel på en betongvägg.

Tankar inför helgen – präster funderar utifrån söndagens texter

"Änglaresor går inte som på räls. De är lite svåra att beskriva. Änglar måste färdas genom oändliga dimensioner, endast burna av himmelsk kraft. Så ängelns resa är inte som din, men ni är på väg till samma plats, på samma gång.". Läs tankar inför helgen.

Personuppgifter i Svenska kyrkan Genarps församling

Din personliga integritet är viktig för oss och vi behandlar personuppgifter enligt gällande lagstiftning. Vill du veta vilka personuppgifter som finns om dig kontakta expeditionen.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva