Illustration av två händer som byter tröjor med varann

Återbruksdag

Sön 24 mars kl 12 -15 Årsta kyrka

Välkommen till vårens återbruksdag i Årsta kyrka!

Tid: Sön 24 mars kl 12.00-15.00
Plats: Årsta kyrka, Bråviksvägen 47

* Fixarverkstad
Här hjälps vi åt att laga saker! Enkla lagningar på textilier, småelektronik, cyklar. Ta gärna med egna reservdelar, gäller särskilt cykelreparationer. Samtliga prylar lämnas in på egen risk.

* Klädbyte
Byt ett plagg mot ett annat. OBS! Det går inte att lämna kvar/lämna in kläder som inte byts.

Klädbytet går till så här: Hittar man ett plagg som man vill ha kan man en lämna ett plagg. Det går alltså inte lämna kläder om man inte hittar något att byta mot. Det kommer att finnas lite kläder att byta med som start. Vi har tyvärr inga möjligheter att förvara en stor mängd kläder.

* Försäljning av rättvisemärkta varor

* Servering av återbruksfika

Alla intäkter går till Act Svenska kyrkan.
Varmt välkommen!

Läs om Svenska kyrkans färdplan för klimatet

Ett kyrktorn i rött tegel. I ena hörnet av bilden ligger ett infällt gröngult klot.

Vårt arbete för klimatet

Svenska kyrkans färdplan för klimatet innebär att vi ska minska vår egen klimatpåverkan och bidra till mänsklighetens gemensamma arbete för att bromsa effekterna av klimatförändringarna.

Läs om Act Svenska kyrkans arbete med klimaträttvisa

Kvinna står i ett risfält i Bangladesh.

Försörjning och klimaträttvisa

Act Svenska kyrkan värnar skapelsen och försvarar alla människors rätt till ett värdigt liv. Grundläggande trygghet, jämställdhet och klimaträttvisa är en förutsättning för en hållbar värld. När människor kan arbeta och klara sig på sin inkomst skapas självförtroende och framtidstro.