Ringar på vattnet i en stilla sjö.
Foto: Linus Nylund/Unsplash

Samtalsstöd

Med en präst eller diakon kan du prata om allt

Vill du prata med någon om tro och tvivel, dela dina tankar kring liv och död, mening och existens? Hör av dig till din församling för att boka enskilt samtal med diakon eller präst. Det finns också möjlighet till familje-/parterapi med diakon och leg. psykoterapeut.

Du är okej

Alla som vill är välkomna att höra av sig till oss för samtal. Vi har inga krav på tro, medlemskap eller vem du är och definierar dig som.

Samtalen kostar dig ingenting.

Tystnadsplikt

Vi som arbetar med samtal, enskilda och i grupper, är diakon och präster. Präster har tystnadsplikt, medan diakoner har både tystnadsplikt och anmälningsskyldighet.

Drop-in

Du som bor i Högsbo, Masthugget, Majorna eller Linné kan besöka oss utan tidsbokning. För ett kortare samtal eller för att boka tid för samtal har vi drop-in.

Oscar Fredriks församlingshem

Tisdagar kl. 9.30–11