Kyrkans hus, Omringe centrum

Om församlingen

Vi finns där människor finns! För glädje och sorg. Samtal och stöd. För de ensamma och äldre. Barnen, familjen och tonåringarna. För ensamstående. De särskilt utsatta. För dop, konfirmation, giftermål och begravning. Psalmsång och gudstjänstfirande. Kaffe och soppa. För vardagsmeditation och bibelstudier. Kropp och själ. För bön och retreat. Musik och konserter. För tankar om livet, kärleken och Gud. För alla.

Boo församling är en växande församling i Nacka kommun med pågående expansion och inflyttning. Idag bor här drygt 30 000 människor varav ca 20 000 är medlemmar i Svenska kyrkan. Församlingen ingår i Värmdö kontrakt tillsammans med församlingarna Nacka, Saltsjöbaden, Gustavsberg-Ingarö, Värmdö och Djurö-Möja-Nämdö. Här finns många mötesplatser och aktiviteter för unga såväl som för äldre. Välkommen in att upptäcka vad som berör just dig!

Boo församlings vision:
Boo församling vill leda människor till en gemenskap med Gud, genom Jesus Kristus, som får kärleken och omsorgen att växa på livets alla områden.
Visionen innebär att församlingens arbete präglas både av en rörelse inåt, närmare Gud, men också en rörelse utåt, där församlingen vill göra en positiv skillnad för alla som bor och verkar i Boo. I detta goda arbete är det många som hjälps åt: personal, förtroendevalda och ideella.

Varmt välkommen att vara en del av gemenskapen. Vi finns där du finns!
Henrik Roos
Kyrkoherde

Kontakta oss

Ring eller mejla oss för att boka dop, vigsel och begravning. Här hittar du telefonnummer, öppettider samt adresser till kyrkan, Kyrkans hus och kapellen.

Personal

Här hittar du namn och kontaktuppgifter till alla som arbetar inom Boo församling.

Bli medlem

Tack vare dig kan vi finnas där människor finns. Varje medlem är viktig för oss, varje krona räknas. Inte medlem ännu? Anmäl dig här!

Så styrs församlingen

Våra förtroendevalda fattar beslut i kyrkofullmäktige eller i kyrkorådet.

Arbeta hos oss

Här annonseras vakanser och ges allmän information om Boo församling som arbetsplats.

Varför arrenderar kyrkan ut mark till kommunen?

Svar från Boo församlings kyrkoherde Henrik Roos.

Fotbollsplaner på Ramsmora

Församlingen stödjer barn- och ungdomsidrotten genom långtidskontrakt med kommunen om Ramsmora.