Foto: Magnus Aronsson

Samtalsgrupper

Tillsammans får vi dela och lyssna på varandras tankar om livet.

Leva vidare-grupp

Att sörja är viktigt! Vi tar kontakt med de som har förlorat sin nära och kära samt erbjuder dem att vara med i en tidsbestämd samtalsgrupp, ca 5 gånger. Vi talar tillsammans kring livet, döden och sorg på ett varsamt sätt. Vi stödjer och hjälper varandra att orka leva med sorgen i vardagen.

Har du förlorat någon och vill vara med i gruppen? Kontakta vår diakon mats.bengtsson2@svenskakyrkan.se

Kippa, slöja, kors - en utflykt bland livsåskådningar

En studiecirkel om olika tro och religion. Vi kommer att läsa om och diskutera judendom, islam och kristendom och mycket mer. Planen är att ses varannan tisdag i Barkåkra församlingshem  kl. 18.00.

Ledare: Gunilla Hallberg Borg och Per Gyllenör

Anmälan görs till per.gyllenor@svenskakyrkan.se

OBS! Begränsat antal platser.

Studiecirkelns mål är att få ökad insikt och förståelse för olika livsåskådningar. Detta gäller både oss själva och medmänniskor som kommer från andra länder och kulturer.

Vi använder boken 'Religion och andra livsåskådningar' av Börje Ring som stöd för upplägget av diskussioner.