Barkåkra församling

TRO OCH LIV

ÖPPETTIDER EXPEDITION

Expeditionen är öppen vardagar kl. 09.00-12.00 och 13.00-14.00. Under samma tid kan du nå oss på telefon 0431-44 54 70 och du kan också maila oss barkakra.forsamling@svenskakyrkan.se

BARKÅKRABLADET VÅR 2024

En hälsning från Barkåkra församling

LÄS HÄR

Vejbykören 20 år

En jubileumskonsert kommer att gå av stapeln i kyrkan den 28 april kl. 18.00. Varmt välkomna då att lyssna till ”den glada kören” tillsammans med Cecilia Lindh.

Gudstjänsten

Det spelar ingen roll om du är troende, sökare eller tvivlare. Gudstjänsten är till för och öppen för alla som vill vara med. Här delar vi glädje och sorg och känner gemenskap.

Barn och familj

Barkåkra församling erbjuder barn- och familjeverksamheter för olika åldrar i hela vår församling. Vi följer barn genom livets väg!

Musik och sång

Visste du att det är vetenskapligt bevisat att man blir lycklig genom att sjunga i kör? Varför inte prova att sjunga i en av våra körer?

Seniorverksamheten

Välkomna till våra caféer; Café tisdag i Skälderviken och Café torsdag i Vejbystrand.

act Barkåkra

Vi kallades tidigare Internationella gruppen. Vi har frukostmöten i Skäldervikens församlingshem.

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Vi finns här i tid av oro

Vår kyrka är öppen för bön och ljuständning varje dag 07.00-21.00. Vi finns också här om du känner behov av att samtala.

MEDLEMSKAP I SVENSKA KYRKAN

Nästan alla som lever i Sverige kommer någon gång i sitt liv i kontakt med Svenska kyrkan. Det kan vara när livet känns som bräckligast eller absolut bäst – och allt däremellan. Oavsett när ska mötet med Svenska kyrkan lyfta, stärka och ge hopp. Kyrkan är en plats att vara stolt över. Du som medlem gör allt möjligt!

KLICKA HÄR